הצעת רכישה רשמית לאל על: אלי רוזנברג מציע 75 מיליון דולר עבור 45% מהחברה

דירקטוריון אל על קיבל הצעה רשמית מאלי רוזנברג, בנו של קני רוזנברג, איש עסקים יהודי אמריקאי, לרכישת אל על • רוזנברג מעוניין לבצע רכישה מיידית, כלומר לפני שייצא אל הפועל הליך של הנפקה שהוא חלק ממתווה הסיוע שבו בחר דירקטוריון אל על

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

דירקטוריון אל על קיבל הצעה רשמית מאלי רוזנברג, בנו של קני רוזנברג, איש עסקים יהודי אמריקאי, לרכישת אל על. רוזנברג הבן הוא תושב ישראל כבן 30 כאשר על שמו מתבצעת הרכישה, היות שלפי תנאי מניית הזהב, שבה מחזיקה המדינה באל על, הרוכש חייב להיות בעל אזרחות ישראלית. היתר מרשות החברות רוזנברג עדיין לא קיבל והנושא נמצא בתהליך.

המחיר שרוזנברג מוכן לשלם על 45% ממניות אל על הוא 75 מיליון דולר. הקנייה, כך בהצעה שהעביר לדירקטוריון, תתבצע דרך חברה ישראלית שבעלותו. רוזנברג מעוניין לבצע רכישה מיידית, כלומר לפני שייצא אל הפועל הליך של הנפקה שהוא חלק ממתווה הסיוע שבו בחר דירקטוריון אל על.

הסכום המוצע לקנייה, 75 מיליון נקבע לפי שווי של 95 מיליון דולר לאל על, 5% יותר משוויה בבורסה. בכדי להוכיח את רצינותו פתח רוזנברג חשבון נאמנות בבנק מזרחי ובו הופקד סכום של 15 מיליון דולר, 20% מהיקף ההשקעה "אנו סבורים שלכל הגורמים הקשורים לאל על עניין רב בהוצאתה לפועל של העסקה הואיל והעסקה היא "צו השעה" בנסיבות הקיימות, בסביבה הנוכחית ולאור הסכנה הממשית הרובצת לפתחה של אל על". עוד מנומק לחברי הדירקטוריון שקיבלו את ההצעה כי היא תשפר מידית את מבנה ההון של אל על כאשר היא תאפשר הזרמת כספים מידית "יצוין כי המשקיע בחן את מצבה של אל על שנמצאת במצב מאתגר (בלשון המעטה)", כך נכתב בהצעה שתבוצע בלי מצגים. תוקף ההצעה הוא עד אוגוסט 2020.