מליטא ועד ברלין, מסעדות עוברות לעבודה על המדרכות באוויר הפתוח

מסעדות ובתי קפה בבירת גרמניה מתפרסים כעת על פני שטחים כפולים ומשולשים בהשוואה למצב הרגיל, כדי לאפשר הושבה בחוץ ולנסות לשוב להיקף העסקים שלפני משבר הקורונה

שולחנות מסעדה ברחוב בלונדון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
שולחנות מסעדה ברחוב בלונדון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

המדרכות הרחבות של ברלין הפכו בשבועות האחרונים לאזורים עסקיים לכל דבר ועניין, וחלק גדול מהפעילות המסחרית עברה החוצה. באוויר הפתוח נעים בתקופה הזו של השנה ומחוץ לחללים הסגורים יורד הסיכון להידבק בקורונה. מתקני האופניים מקבלים לקוחות על המדרכה, גם חייטים פתחו דוכנים מאולתרים בכניסות לחנויות והתור אליהם משתרך בחוץ.

מסעדות ובתי קפה מתפרסים כעת על פני שטחים כפולים ומשולשים בהשוואה למצב הרגיל, כדי לאפשר הושבה בחוץ ולנסות לשוב להיקף העסקים שלפני משבר הקורונה. החוקים הגרמניים מגבילים מאוד את מספר האנשים היכולים להיכנס לחלל סגור, והפתרון שמצאו החנויות - לרוב על דעת עצמן, או בהסכמה שבשתיקה מצד הרשויות בברלין - הוא להתפרס החוצה. נכון לעכשיו, לא נסגרו רחובות לשם כך.

ברלין היא רק דוגמה אחת לאופן שבו מטרופולינים התאימו את עצמם לחיים בצל מגפת הקורונה. בווילנה בירת ליטא, למשל, סגרו הרשויות 18 רחובות, והתירו הצבת שולחנות של מסעדות ובתי קפה בכיכרות ובמרחבים הציבוריים, בין השאר בגטו היהודי לשעבר.
בבריטניה התירו הרשויות לפאבים ולמסעדות להשתמש במגרשי חניה ובמדרכות כדי להושיב לקוחות, עם מרווח ביניהם; הרשויות בבריטניה גם הקלו על הדרישות המחמירות עד כה להגשת אלכוהול בחוץ, במטרה לעודד אותם לעשות זאת.

בהולנד נבנו "חממות שולחניות" שמבודדות את הסועדים וגם מגנות עליו מפני גשם ורוח וערים שונות בארה"ב, ביניהן ניו יורק וסן פרנסיסקו, סגרו גם הן רחובות כדי לאפשר לעסקי המסעדות לשוב ולפעול במספרים גדולים, על חשבון תנועת המכוניות.