החטיפה הסתיימה ללא נפגעים רק לאחר שהנשיא המליץ בפייסבוק על סרט נגד תעשיית הבשר

החטיפה הסתיימה לאחר שהנשיא המדינה נעתר לדרישתו של החוטף לצפות בסרט ביקורתי על תעשיית הבשר והתעללות בבעלי חיים

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי / צילום: רויטרס
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי / צילום: רויטרס

חטיפת אוטובוס ובו יותר מתריסר בני אדם בעיר לוטסק שבאוקראינה הסתיימה אתמול בלילה (ג') ללא נפגעים, אחרי שנשיא המדינה ולדימיר זלנסקי ניהל באופן אישי משא ומתן עם החוטף, ונענה לדרישתו לפרסם בעמוד הפייסבוק שלו קריאה לצפות בסרט ביקורתי על תעשיית הבשר וההתעללות בבעלי חיים.

הפרשה החלה כאשר החוטף, אוקראיני בן 44 בעל הרשעות קודמות בנוגע למרמה וכלי נשק, חטף אוטובוס קטן בעיר לוטסק וניהל משא ומתן על שחרורם. בשלב מסוים, ייתכן כי בשל בקשת החוטף, התנהל המשא ומתן ישירות עם הנשיא זלסנקי, שחקן וקומיקאי בעברו, ולאחר השיחה הראשונה בין השניים שיחרר החוטף שלושה בני ערובה מהאוטובוס.

שחרור שלושת בני הערובה לאחר שיחתו של החוטף עם הנשיא / צילום: Pavlo Palamarchuk, רויטרס
 שחרור שלושת בני הערובה לאחר שיחתו של החוטף עם הנשיא / צילום: Pavlo Palamarchuk, רויטרס

לאחר מכן, ככל הנראה בשל דרישת החוטף, פירסם זלנסקי בעמוד הפייסבוק שלו קטע וידיאו קצר שבו הוא אומר "כולם צריכים לצפות בסרט Earthlings משנת 2005". לאחר מכן הודיע החוטף, ארסן אבקוב, על שחרור בני הערובה והסגיר את עצמו לרשויות.

לפי "ויקיפדיה", הסרט "עוסק בשימוש בבעלי חיים על ידי האנושות למטרות חיות מחמד, מאכל, לבוש, בידור, ומחקר מדעי" והשחקן ההוליוודי חואקין פניקס משמש בו כקריין. הוא נחשב לסרט המציג את הנעשה מאחורי הקלעים של תעשיית הבשר והניצול של בעלי חיים על ידי האנושות. אחרי שהחטיפה הסתיימה ללא נפגעים ואבקוב נעצר על ידי הרשויות, מחק הנשיא זלנסקי את הפוסט בו הוא ממליץ על הסרט.