לקראת גיוסי הון בדלק קידוחים וקבוצת דלק: פורסם דוח משאבים מעודכן למאגר תמר

באומדן הטוב ביותר ( P 2) פרויקט תמר מכיל כ-302 מיליארד מטר מעוקב גז (BCM )  

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

השותפות במאגר הגז הטבעי תמר פרסמו היום דוח משאבים מעודכן של המאגר. במאגר תמר שותפות ישראמקו, דלק קידוחים, תמר פטרוליום, נובל אנרג'י, כהן פיתוח, אלון חיפושי גז ודלק תמלוגים. 

הדוח המעודכן, שנערך על ידי חברת NSAI, פורסם במקביל להליך המימון מחדש שמקדמת בימים אלה דלק קידוחים בקשר עם חלקה במימון הפיתוח של מאגר לוויתן ועל רקע מכירת אחזקותיה בתמר שצפויה להתבצע עד סוף שנת 2021 בהתאם להוראות מתווה הגז .

לפי הדוח, באומדן הטוב ביותר ( P 2) פרויקט תמר מכיל כ-302 מיליארד מטר מעוקב גז (BCM ). 

במקביל, בעלת השליטה בדלק קידוחים, קבוצת דלק, הגישה אמש למחזיקים הצעה נוספת לגיוס של כ-37% מהסכום כבר בשבוע הבא ואת יתרתו בעוד כחודשיים. שתי ההצעות יעלו הערב להצבעה באסיפות מחזיקי אגרות החוב של קבוצת דלק,  כאשר המחזיקים יצביעו על כל הצעה בנפרד. 

בדלק מציינים כי התזרים המהוון החזוי (תחת הנחות שונות) משקף למאגר תמר ערך נוכחי של 6.57 מיליארד דולר (כ- 23 מיליארד שקל) בשיעור היוון של 10%. הערך הנוכחי של חלקה של דלק קידוחים במאגר (אחזקות ישירות ועקיפות באמצעות אחזקה בתמר פטרוליום בהיקף מצטבר כ-25.8%) מוערך בהתאם ב-1.54 מיליארד דולר (כ- 5.4 מיליארד שקל).

אומדן השווי הנוכחי של המאגר נסמך בין היתר על עדכון תחזית מכירות לשנה וחצי הקרובות המגלמת את השפעות משבר הקורונה, על הנחות שמרניות ביחס למחיר הנפט ותוך שקלול הפחתות המחיר הצפויות להתבצע בשנים 2021 ו2024 בחוזה שבין תמר לחברת החשמל (ירידה מצרפית של כ- 35% במחיר הגז שמשלמת חח"י).

על פי הערכת השותפות במאגר, צפויות השותפות בתמר להתחיל לשלם את ההיטל על רווחי נפט וגז (היטל ששינסקי) בתחילת 2021, כך ש עד סוף 2025 הכנסות המדינה מהיטל ששינסקי לבדו צפויות להגיע לכ-8 מיליארד שקל, וכ- 15 מיליארד שקל כולל תמלוגים ומסים.