למרות ההנחיות: רשתות נערכות לפתיחת העסקים בשבת

לפי העדכון האחרון, לקניונים ולחנויות אסור לפעול בין 17:00 בשישי ועד בוקר ראשון • עם זאת, רשתות האופנה נערכות לפתוח בסוף השבוע הקרוב בהשראת המחאה של ענף המסעדנות

עסקים סגורים בתקופת משבר הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס
עסקים סגורים בתקופת משבר הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

למרות ההנחיות: רשתות אופנה נערכות לפתוח בסוף השבוע הקרוב את החנויות במרכזים הקניות הפתוחים וברחובות, חלקן במחאה, וחלקן על רקע דיווחים סותרים בסוגיה. זאת, בין היתר. בהשראת ענף הסעדה, שהחליט לא לכבד את החלטת הממשלה.

הצעד הזה קורה בדיוק ימים ספורים לפני עיד אל אדחא (חג הקורבן) שיחול בשבוע הבא. בדומה להשפעת חגי תשרי ופסח, בתקופות החג, המכירות במגזר הערבי עולות, דבר שהיה אמור לאפשר לענף הקמעונאות התאוששות מסויימת. זו אחת הסיבות שכעת שורה ארוכה של רשתות מאיימת לפתוח את החנויות בסוף השבוע הקרוב.

הערב אומרים ל"גלובס" בכירים בענף: "לפי התקנות העדכניות אסור לפתוח. בפועל הולך ונוצר כאן מהלך דומה למה שהיה עם המסעדות. הרשתות נערכות לפתוח".

בשבוע האחרון סערו הרוחות סביב שורת המגבלות שפורסמו לציבור בסוף השבוע שעבר ובמסגרתן הוחלט על סגירת המסעדות, חדרי הכושר, גני החיות והמוזיאונים, לאורך כל השבוע. במקביל הוחלט על הגבלות ייחודיות לסופי שבוע שכוללות בעיקר קניונים, שווקים קמעונאיים וחנויות.

נכון לעדכון האחרון, לקניונים ולחנויות אסור לפעול משישי בשעה 17:00, ועד ראשון בבוקר. זאת בעוד שהמסעדות, שעד כה הוסבר כי החשש להידבק בהם גדול מזה שקיים בחנויות בקניונים (בין היתר עם ההחלטה לפתוח אותם רק חודש עד שבועיים מאוחר יותר) ימשיכו לפעול גם בסוף השבוע באותם מרכזים.

כבר אתמול דיווחנו כי בעלי עסקים במגזר הערבי מאיימים להפר את הדרישה לסגור חנויות בסופ"ש וטוענים: "לא תהיה לנו ברירה אלא להפר את התקנה".

לדברי זאיד זאיד, מנכ"ל ובעלים של קומפלקס האופנה T&E משפרעם, כ-40% מכלל פעילות המכירות של העסקים במגזר הערבי הנו ביום שבת, "וסגירת עסקים בשבת הוא מכת מוות לאלפי עסקים במגזר הערבי והדרוזי". מעל 50 בתי עסק במגזר הערבי התאגדו ופנו היום לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לבטל את ההחלטה לסגירת העסקים בשבת.