תרו תשלם כ-206 מיליון דולר בפשרה שתסיים את הליכי תיאום המחירים

בעתיד היא צפויה לשלם סכום נוסף של 213 מיליון דולר ליישוב הליכים אזרחיים • מנכ"ל תרו: "נמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הממשלה בהמשך החקירה של תעשיית התרופות הגנריות" • החברה נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר

תרופה / צילום: שאטרסטוק
תרופה / צילום: שאטרסטוק

חברת התרופות תרו חתמה על הסכם פשרה שיסיים את ההליכים המשפטיים נגדה בנושא תיאום המחירים בארה"ב. תרו הודיעה אתמול שחתמה על הסכם עם משרד המשפטים האמריקאי ותשלם סכום של כ-206 מיליון דולר. החברה תשלם סכום נוסף בסך כ-213 מיליון דולר בכפוף לאישורים, על מנת ליישב הליכים אזרחיים שנוגעים לתוכניות הבריאות הפדרליות.

נזכיר שלפי ההליכים המשפטיים, תרו - לצד שורה ארוכה של חברות המייצרות תרופות גנריות - עסקה בתיאום מחירים לא חוקי בין השנים 2013-2015, דבר שהוביל לעליית מחירי התרופות ופגיעה במשלם המסים האמריקאי. חברות נוספות הגיעו בחודשים האחרונים להסכמי פשרה. טבע, אחת החברות הבולטות בתעשייה, טרם חתמה על הסכם כזה.

"אנו שמחים שהגענו להסכם עם משרד המשפטים", אמר מנכ"ל תרו, אודאי בלדוטה. "תרו מחויבת לרמה הגבוהה ביותר של אתיקה ויושרה ונמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הממשלה בהמשך החקירה של תעשיית התרופות הגנריות".

תרו מייצרת מוצרים גנריים ומתמקד בין היתר במוצרים לעור. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר והיא נשלטת על ידי חברת התרופות ההודית סאן, שהיו"ר שלה הוא ישראל מקוב.