תוכנית לבניית וילות באילת תתבטל ובמקומה יקום מתחם להשכרה

לראשונה מקדמות העירייה וחברת "דירה להשכיר" מתחם לדיור להשכרה ארוכת טווח באילת • התוכנית שכוללת 140 דירות, הופקדה בוועדה המקומית • עד סוף השנה צפוי להתפרסם מכרז המקרקעין ליזמים

תוכנית ראשונה לדיור להשכרה ארוכת טווח הופקדה בוועדה המקומית אילת. מדובר בפרויקט המקודם על ידי העירייה והחברה הממשלתית "דירה להשכיר", שעתיד לכלול 140 דירות לשכירות ארוכת טווח. לאחר אישור התוכנית, המתחם צפוי לצאת למכרז ליזמים, כאשר עבור הזוכים, תקופת השכירות צפויה לעמוד על לפחות 15 שנים. כמו בכל מכרז של דירה להשכיר - גם הפעם חלק מהדירות יהיו דירות מפוקחות לזכאי משרד הבינוי והשיכון. מבדיקת "גלובס", נמצא כי המכרז לקרקע צפוי לצאת לדרך ברבעון האחרון של השנה.

התוכנית ממוקמת ברובע 11 בשכונת שחמון, והיא למעשה מבקשת לשנות תכנון קיים של צמודי קרקע לבנייה רוויה. כך, במקום 71 יחידות דיור בבנייה צמודת קרקע דו קומתית טורית, מבקשת כעת התוכנית החדשה לייעד את הקרקע לבנייה רוויה במבנים בני 3 עד 5 קומות הכוללים דירות בגדלים שונים. עוד על פי התכנון המוצע בתוכנית, 20% מכלל הדירות יהיו דירות קטנות בשטח של עד 80 מ"ר. רובע 11, הוא הרובע המזרחי ביותר בשכונת שחמון, והוא עתיד לכלול עם סיום הקמתו 1,141 דירות.

מתחם דירה להשכיר באילת / הדמיה: לייטרסדורף בן דיין אדריכלים
 מתחם דירה להשכיר באילת / הדמיה: לייטרסדורף בן דיין אדריכלים

"אני שמח, שלראשונה עתיד לקום בעיר מתחם להשכרה ארוכת טווח. תחום ההשכרה, נזנח בשנים האחרונות ואני מוצא, שזה פתרון מצוין להתמודדות עם משבר הדיור בישראל", אמר ל"גלובס", ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי.

מהנדס העירייה אסף אריכא הוסיף כי "כחלק מתנופת הפיתוח באילת, אנו עושים מאמצים רבים לקדם במהירות תוכניות משמעותיות לעיר. אחת מהן היא התוכנית להקמת מתחם הדיור להשכרה. אנו מבינים את הצורך של הציבור בפתרונות השכרה לטווח ארוך ומעודדים זאת".

מחברת "דירה להשכיר" נמסר כי "יחד עם משרד הבינוי והשיכון וראש עיריית אילת, נקדם פרויקט להשכרה ארוכת טווח באילת. הפרויקט באילת יאפשר ל-140 משפחות נוספות ליהנות מכל היתרונות שמעניק המודל של 'דירה להשכיר', שמאפשר לשוכרים ליהנות מכל היתרונות של דירה בבעלות ללא צורך ברכישתה. בימים אלה, ערכים של ודאות, יציבות וחווית מגורים איכותיים, הם יקרי ערך, לאור המשבר במשק והקושי שחווים רבים בהתמודדות בלקיחת משכנתאות".