סטארט-אפ ישראלי מציג: ציפוי לקירות שיעיל נגד קורונה

חברת ביו פאנס פיתחה חומר לציפוי קירות שאמור לצמצם את ההדבקה מהנגיף וחתמה על הסכם ייצור מסחרי עם קבוצת כימיקלים לישראל • ייצור ראשון החל להתבצע בשבועות האחרונים

נגיף הקורונה / צילום: שאטרסטוק
נגיף הקורונה / צילום: שאטרסטוק

חברת ביו פאנס, שפיתחה חומר לציפוי קירות שאמור לצמצם את ההדבקה של נגיף הקורונה, חתמה על הסכם ייצור מסחרי עם קבוצת כימיקלים לישראל וחברת הבת שלה - דשנים, כך נודע ל"גלובס". ייצור ראשון החל להתבצע בשבועות האחרונים לטובת פרויקטים ראשונים שבוצעו בישראל. חברת ביו פאנס, מחממת הפודטק של שטראוס, פיתחה את הפתרון במקור כדי לאפשר יצירת סביבה בטוחה במפעלי מזון, ולאחרונה הוא נוסה על נגיף ההרפס.

עוד נודע, כי בימים האחרונים נעשה לראשונה שימוש בטכנולוגיה בשני מקומות בישראל בניסיון לצמצום את סיכוני ההידבקות בקורונה. הראשון התבצע כ"פרו בונו" בבית הספר היסודי "ניצן" ביישוב ניצנים שבנגב המערבי, והשני במשרד של חברת יד2 אשר היא הלקוח המשלם הראשון של החברה.

הפתרון שמציעה ביו פאנס הוא הגנה אנטי-ויראלית ואנטי-בקטריאלית לקירות באמצעות "צביעה" של קירות בחומר, ותחזוקה קבועה שלו גם בהמשך. בחודש אפריל, החברה פרסמה כי משטחיה, שנועדו במקור ליצירת סביבה בטוחה מחיידקים בהם ליסטריה וסלמונלה במפעלי מזון, יעילים ועמידים לאורך זמן גם נגד נגיפים, בהם קורונה. השירות שהיא מספקת אמור לשמש כפתרון למיגון מרחבים ציבוריים ובהם מקומות עבודה, מפעלים, תחבורה ציבורית, שדות תעופה, מטוסים, בתי חולים וחנויות ולהחליף את הצורך לחטא אותם. הוכחת יעילות המוצר על נגיפים וביניהם ההרפס שבוצעה במעבדות אוניברסיטת בן גוריון שבנגב הביאה להתעניינות בקרב משקיעים וגורמים מסחריים.

ביו פאנס הוקמה בשנת 2017, לאחר שקבוצת שטראוס רכשה לחממת דה קיטשן את הזכויות לידע הטכנולוגי מחברת המסחור של המכון הביולוגי בנס ציונה. יעילות המשטחים למניעת זיהום בחיידקים כמו ליסטריה וסלמונלה במפעלי מזון הוכחה בבדיקות תחת תו תקן בינלאומי. מעבדת הפיתוח של החברה נמצאת במתחם ביו גב בקמפוס גבעת רם שבירושלים. החברה זכתה למענקי פיתוח מהרשות לחדשנות, ולאורך שנותיה בחממה גייסה סכומי כסף נוספים ממשקיעים בינלאומיים.