נתניהו וגנץ קיימו הצהרה לתקשורת לראשונה מאז הקמת הממשלה

גנץ ונתניהו שמו את המשקעים הפוליטיים בצד ודיברו על המצב הביטחוני בנוגע למתיחות בגבול הצפון, גילוי חוליית חיזבאללה ותגובת צה"ל באיזור הר דב

בנימין נתניהו ובני גנץ ומאחוריהם גבי אשכנזי / צילום: MENAHEM KAHANA, Associated Press
בנימין נתניהו ובני גנץ ומאחוריהם גבי אשכנזי / צילום: MENAHEM KAHANA, Associated Press

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ קיימו הערב (ב') הצהרה לתקשורת, הראשונה שהם עושים יחדיו מאז הוקמה הממשלה. יותר מוקדם השתתפו השניים בתדרוכים בקריה בנוגע למתיחות בגבול הצפון, גילוי חוליית חיזבאללה ותגובת צה"ל באיזור הר דב.

נתניהו וגנץ עוברים תקופה פוליטית קשה במיוחד ולא מצליחים להגיע להסכמות בנושא תקציב המדינה, ועל אף שמדובר בממשלה חדשה שקמה זה עתה, המשקעים הפוליטיים בין השניים הקשו על שיתופי הפעולה וההנחה שנתניהו שואף לפרק את הממשלה ולצאת לבחירות הולכת וגוברת ככל שהמועד האחרון להעברת התקציב (25 באוגוסט) - קרב.

אף על פי כן, עם תגובת צה"ל לחדירה בגבול הצפון, שבוע אחרי שצה"ל פגע בפעילי חיזבאללה בתוך שטח סוריה, נראה שהשניים שמו את המשקעים הפוליטיים בצד ודיברו על המצב הביטחוני.

לפני שבוע הודיעו השניים שתקציב הביטחון יוגדל ב-3.3 מיליארד שקל לאור האתגרים הביטחוניים וזאת על אף שאין תקציב למדינה וכל שנת 2020 מתבצעת לפי תקציב 2019 (אחד חלקי 12).

בהצהרה אמר ראש הממשלה נתניהו: "ישראל תמשיך לפעול נגד נסיונות איראן להתבסס באיזורנו. נסראללה מסבך את מדינת לבנון , בגלל איראן. חוליה שחדרה היום לישראל, וצה"ל סיכל את הניסיון הזה. אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה. חיזבאללה ולבנון הם האחראים. החיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש, וכל התקפה נגדנו תענה בעוצמה רבה. מדינת לבנון שילמה מחיר כבד בעבר על הפעולות של נסראללה. אני מציע לו לא לחזור על הטעות".

שר הביטחון גנץ אמר שהחדירה הייתה ניסיון לפגיעה בחיילי צה"ל - "הלוחמים מנעו אירוע קשה שיכול היה לעלות בחיי אדם. ישראל נחושה למנוע פגיעה בחייליה ואזרחיה. לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן ישאו באחריות כואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן. מי שיעז לבחון את עוצמת צה"ל יסכן את עצמו. כל פעולה נגד ישראל, תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת".