פייסבוק תובעת את האיחוד האירופי: מבקשת להפר פרטיות משתמשים

הנציבות האירופית מסרה שהיא תגן על פעולתה בבית המשפט, וכי החקירה שלה של נהלים אנטי תחרותיים בכוח בפייסבוק נמשכת

מארק צוקרברג  / צילום: Erin Scott, רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: Erin Scott, רויטרס

פייסבוק משיבה מלחמה לאיחוד האירופי שמנהל נגדה שתי חקירות ותובעת את הארגון המדינות בבית משפט על הפרת פרטיות משתמשים. הנציבות האירופית מסרה שהיא תגן על פעולתה בבית המשפט, וכי החקירה שלה של נהלים אנטי־תחרותיים בכוח בפייסבוק נמשכת.

האיחוד האירופי מנהל כעת שתי חקירות נגד פייסבוק כדי לגלות אם החברה עברה על חוקי התחרות ההוגנת. כדי לאסוף מידע, הנציבות האירופית דורשת מסמכים פנימיים של פייסבוק שמכילים 2,500 ביטויי מפתח ספציפיים. פייסבוק טוענת שפירוש הדבר הוא הסגרת נתונים לא רלוונטיים אך רגישים מאד.

ענקית המדיה החברתית הגישה תביעה לבתי משפט של האיחוד, נגד היקף דרישת הסגרת המסמכים. "אנחנו משתפים פעולה עם הנציבות, ומניחים שנעביר לידיה מאות אלפי מסמכים", אמר טים למב, עורך דין לענייני תחרות של פייסבוק.

הוא הוסיף ש"ההיקף הרחב במידה חריגה של דרישת הנציבות אומר שנצטרך להעביר בעיקר מסמכים לא רלוונטיים, אין להם קשר לחקירות של הנציבות, כולל מידע פרטי רגיש מאד כמו מידע רפואי על עובדים, מידע על הכספים שלהם ומידע על בני משפחה של עובדים".

לדברי דובר של פייסבוק, החברה לא מנסה לעצור את החקירות, ועד כה, הוא הוסיף, החברה סיפקה ברצון את המידע שהתבקשה להעביר. הוא אמר עוד שדרישת בריסל לכל מסמך שכולל את הביטויים "שאלה גדולה", "סגירה" ו"לא טוב לנו" עלולה אפילו לאלץ את החברה להעביר הערכות ביטחון מסווגות של המטה שלה בקליפורניה.