מינויו של ניר שוויקי ליו"ר מועצת הכבלים והלווין יובא לאישור הממשלה

שר התקשורת הודיע כי יביא את המינוי לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה • בשבוע הבא צריך המשרד להשיב לבג"ץ מדוע לא אושר עד כה מינויו של שוויקי לתפקיד, ומינויה של מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה

יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס
יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס

שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי מינויו של ניר שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין יעלה לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה. זאת בזמן שמשרד התקשורת נדרש להשיב לבג"ץ מדוע לא יעלה לאישור הממשלה את מינויו של שוויקי ואת מינויה של מישל קרמרמן לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה. 

ל"גלובס" נודע כי עד עתה לא הבשילו התהליכים למינויה של קרמרמן, והיום היא נפגשה עם מנכ"לית משרד התקשורת הנכנסת לירן אבישר בן חורין כדי לדון בנושא.

שוויקי המכהן מזה מספר שנים בתפקיד ממלא מקום מנכ"ל הרשות השנייה התמודד על מינוי הקבע לתפקיד ועל פי ההערכות גם אמור היה לזכות בו, אולם ברגע האחרון התחולל טוויסט בעלילה, ובתפקיד זכתה קרמרמן. זמן קצר לאחר מכן נערך מכרז לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין, שגם בו התמודד שרוויקי וזכה.

אולם קרמרמן שוויקי וקרן אוזן שאמורה הייתה להיכנס לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה לא נכנסו עדיין לתפקיד. כל השלושה עברו את כל האישורים הרגולטורים הנדרשים אך בסמוך לבחירתם התפזרה הכנסת לקראת בחירות מועד א, והממשלה נמנעה שוב ושוב מלדון באישור המינויים.

קרמרמן ואוזן הגישו בג"ץ בדרישה להביא את המינויים לדיון בישיבת הממשלה ובג"ץ קבע כי כך יש לעשות. המינויים אכן הובאו לדיון ובישיבה נקבע כי אישורם יידחה עד למינויו של שר תקשורת חדש. כידוע בהמשך התברר כי ישראל נגררה לשתי מערכות בחירות נוספות. אחרי מערכת הבחירות השנייה הגישה קרמרמן לבדה בג"ץ שבו ביקשה שוב להעלות את מועמדותה להצבעה. בג"ץ בחר לא להתערב ובהמשך הגישה עמותת הצלחה ביחד עם קרמרמן בג"ץ נוסף, ובמסגרתו, אמור משרד התקשורת להשיב עד שבוע הבא מדוע לא יעלה לאישור הממשלה את מינויים של קרמרמן ושוויקי.

השבוע הודיע שר התקשורת גם על מינוי ממלא מקום זמני ליו"ר מועצת הכבלים והלווין לאחר שאשר ביטון - ממלא המקום הנוכחי פרש לטובת תפקיד מנכ"ל משרד הסייבר והדיגיטל.

שר התקשורת יועז הנדל מסר כי "שוק הטלוויזיה דורש שינויים והתאמות לעידן הנוכחי. בזמן שהעולם השתנה, הרגולציה נשארה תקועה בשנות ה-90. התרשמתי כי שוויקי מכיר בצורך לשינויים, וכי ניסיונו רב השנים יהיה לו לעזר בביצוע השינויים הנדרשים".

שוויקי מסר בתגובה כי "שוק התקשורת עומד בפני אתגרים ושינויים שהמציאות מחייבת. תפקידנו להתאים את עצמנו למצב ולעודד את שוק הטלוויזיה להיות אטרקטיבי תוך שמירה על סטנדרט גבוה. אני משוכנע שניסיוני יעזור לי לקדם תהליכים מורכבים תוך שיתוף פעולה בין כלל הגורמים בתחום".