הפתעה בדוחות אפל: בניגוד לתחזיות ולמרות הקורונה ההכנסות עלו ב-11%

מכירות מכשירים גבוהות משמעותית מהצפוי וצמיחה מהירה באירופה וביפן הובילו את אפל לרבעון השלישי הטוב בתולדותיה • האנליסטים צפו כי החברה לא תצמח ברבעון וכי ההכנסות שלה יירדו ב-3% • החברה הודיעה על פיצול של המניות ביחס של 1 ל-4

טים קוק/ צילום: רויטרס Stephen Lam
טים קוק/ צילום: רויטרס Stephen Lam

ענקית הטכנולוגיה אפל פרסמה הלילה את התוצאות הכספיות של הרבעון האחרון, שהיו טובות מהצפוי. החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 59.7 מיליארד דולר, עלייה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל. תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 52.2 מיליארד דולר, והן שיקפו ירידה של 3%. המניה עולה ב-4.7% במסחר המאוחר.

החברה לא פרסמה תחזית לרבעון הבא בשל משבר אי הוודאות שגורם משבר הקורונה. המשבר משפיע על הצריכה של מכשירים, וכן קיים סימן שאלה סביב מועד השקת האייפון החדש והמכירות בעקבותיו. שנת הכספים של החברה מסתיימת בתחילת אוקטובר.

בשורת הרווח, החברה רשמה רווח של 2.58 דולר דולרים למניה, גבוה מתחזית האנליסטים לרווח של 2.04 דולרים למניה. הרווח הנקי הכולל הסתכם ב-11.25 מיליארד דולר, עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל.

שווי השוק של אפל עמד בסיום המסחר על 1.65 טריליון דולר, לאחר שהמניה עלתה ב-30% בתחילת השנה, ובקרב האנליסטים כבר עולות תהיות האם מחיר המניה גבוה מדי. לפני פרסום הדוחות, כמה אנליסטים ציינו בפני הלקוחות שלהם כי ההכנסות הרבעוניות, במיוחד ההכנסות משירותים, הם אינדיקציה טובה למצבה של אפל, אך החברה תלויה גם בהשקה של האייפון החדש, שיתמוך בטכנולוגיית 5G. ככל הנראה, אפל לא תמסור יותר מדי פרטים על האייפון החדש בשיחת הוועידה עם האנליסטים.

ההכנסות משירותים צמחו ב-14.5% לעומת הרבעון המקביל והן הסתכמו ב-13.1 מיליארד דולר (2% מכלל הכנסות החברה). ברבעון הקודם עמדו ההכנסות משירותים על 13.3 מיליארד דולר. ההכנסות משירותים אמורות לשחרר את התלות של אפל במכירות מכשירי האייפון, שהיוו ברבעון האחרון 44% מכלל הכנסות החברה, לעומת 48% ברבעון המקביל.

דירקטוריון החברה החליט לחלק דיבידנד של 82 סנט למניה, וכן לעשות ספליט של המניות ביחס של 1 ל-4. הפיצול יתבצע ב-24 באוגוסט, לאחר סיום המסחר. המסחר במניות החדשות יחל ב-31 באוגוסט.

מכירות מכשירי האייפון הסתכמו ב-26.4 מיליארד דולר, עלייה קלה של 1.7% לעומת הרבעון המקביל, וזאת למרות העובדה שאפל נאלצה לסגור חלק מהחנויות בגלל המשבר. מכירות האייפונים היו גבוהות משמעותית מתחזיות האנליסטים שצפו כי הן יעמדו על 22.4 מיליארד דולר. מכירות מחשבי מק עמדו על 7.1 מיליארד דולר, עלייה של 22% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל.

תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 6.1 מיליארד דולר; מכירות האייפדים קפצו ב-31% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-6.6 מיליארד דולר, יותר מתחזיות האנליסטים להיקף מכירות של 4.9 מיליארד דולר; מכירות המכשירים הלבישים הסתכמו ב-6.45 מיליארד דולר, עלייה של 17% ביחס לרבעון המקביל. תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 6 מיליארד דולר.

מה שדחף את התוצאות הטובות של אפל היו בעיקר ההכנסות מאירופה ומיפן, שצמחו ב-19% ו-22% בהתאמה. ההכנסות מאירופה הסתכמו ב-14.2 מיליארד דולר (24% מהכנסות החברה) ואילו ההכנסות מיפן הסתכמו ב-5 מיליארד דולר. ההכנסות בצפון אמריקה צמחו ב-8% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-27 מיליארד דולר - עדיין החלק המשמעותי בהכנסות אפל (45%). בסין נרשמה צמיחה קלה של 2% וההכנסות במדינה עמדו על 9.4 מיליארד דולר. בשאר מדינות אסיה נרשמה צמיחה של 17% וההכנסות הגיעו ל-4.2 מיליארד דולר.