הזהירה מפני הקורונה ואז הכפילה את הרווחים: אמזון מנפצת את התחזיות ומספקת תחזית אופטימית

למרות הוצאות של 4 מיליארד דולר בשל משבר הקורונה אמזון מספקת תוצאות שיא • החברה שייסד ג'ף בזוס דיווחה על הכנסות של 88.9 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים בשוק • הרווח למניה - הרבה מעל לתחזיות • המניה מזנקת ב-5% במסחר המאוחר

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס Rex Curry
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס Rex Curry

ענקית המסחר המקוון אמזון, שנחשבת לאחת הנהנות העיקריות ממשבר הקורונה, פרסמה הלילה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון השני של 2020, ושוברת את תחזית הרווח למניה.

אמזון דיווחה על רווח של 10.3 דולרים למניה ברבעון השני - הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות לרווח של 1.4 דולרים למניה. בשורה התחתונה הרווח הנקי הוכפל והסתכם ב-5.2 מיליארד דולר, שיא רבעוני על רקע צמיחה של 40% בהכנסות.

בשורה העליונה, אמזון דיווחה על הכנסות של 88.9 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים בשוק להכנסות של 81.53 מיליארד דולר. 

הכנסותיה של אמזון מאי-קומרס זינקו ב-47.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-45.9 מיליארד דולר - מעל לתחזיות השוק להכנסות של 39.89 מיליארד דולר. מכירותיה של אמזון בארה"ב עלו ל-55.44 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 38.65 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בניגוד לחברות רבות, אמזון סיפקה תחזית להמשך, אם כי בטווח רחב יחסית, וצופה מכירות של 93-87 מיליארד דולר לרבעון השלישי של 2020 - מעל לתחזיות בשוק שצפו הכנסות של 86.51 מיליארד דולר לרבעון הבא.

ברבעון השני זינקו הכנסות אמזון מפעילות הענן (AWS) ב-29% והסתכמו ב-10.8 מיליארד דולר - מעט מתחת לתחזיות השוק שצפו הכנסות של 11 מיליארד דולר ברבעון השני. לשם השוואה, ברבעון הקודם עמד קצב הצמיחה של שירותי הענן על 33%. הכנסות AWS אמנם נמוכות משמעותית מהכנסות פעילות הקמעונאות של אמזון, אך הרווח התפעולי שהפעילות הזו מניבה הגיע ל-3.3 מיליארד דולר. הרווח התפעולי כמעט והוכפל והסתכם ב-5.8 מיליארד.

עוד ברבעון הקודם עדכן המנכ"ל ג'ף בזוס כי החברה עומדת להוציא 4 מיליארד דולר על הוצאות הקשורות לקורונה הקשורות לניסיונות למנוע הידבקות בקרב העובדים, ואלו אכן הסתכמו בכך. מאז חודש מרץ האחרון, בשיאו של משבר הקורונה שגרר פיטורים של מיליוני אמריקאים, יצרה אמזון 175 אלף משרות חדשות.