לראשונה בתולדותיה גוגל דיווחה על ירידה במכירות אך עקפה את התחזיות

הכנסותיה של גוגל מיוטיוב על ב-6%, ומנגד הכנסותיה משירותי ענן נפלו במעט מהתחזיות בשוק • החברה רשמה רווח של 10.13 דולרים למניה, לעומת התחזיות של השוק לרווח של 8.27 דולרים

סונדאר פיצ'איי / צילום: רויטרס
סונדאר פיצ'איי / צילום: רויטרס

ענקית החיפוש אלפאבית (החברה האם של גוגל) דיווחה הלילה לאחר הנעילה על תוצאותיה לרבעון השני של 2020, והציגה תוצאות טובות מהתחזיות של האנליסטים, אך לראשונה בתולדותיה דיווחה על ירידה בהכנסות. הסיבה לכך נעוצה במשבר הקורונה ובירידה משמעותית בהכנסות מפרסום, כפי שבחברה עדכנו ברבעון הקודם.

אלפאבית רשמה ירידה של 2% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואלו הסתכמו ב-38.3 מיליארד דולר - מעל לתחזיות שצפו הכנסות של 37.37 מיליארד דולר ברבעון השני. ההכנסות מפרסום, שהסתכמו ב-30 מיליארד דולר, רשמו ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל. מניית החברה עולה ב-1% לאחר סיום המסחר. מתחילת השנה עלתה המניה ב-14% ושווי החברה הגיע ל-1.05 טריליון דולר.

הרווח הנקי של החברה ירד ב-30% והסתכם ב-7 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה עמד על 10.13 דולר, מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 8.34 דולרים למניה.

הכנסות אלפאבית מתבססות על פעילות גוגל, שמנוע הצמיחה שלה הוא פעילות יוטיוב. ההכנסות מיוטיוב צמחו ב-6% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-3.8 מיליארד דולר. מדובר בקצב צמיחה מאכזב, לאחר שברבעון הקודם ההכנסות של פעילות יוטיוב עלו ב-33% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות מפעילות הענן, גוגל קלאוד, קפצו ב-43% והסתכמו ב-3 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים. 

"אנו ממשיכים לנווט בסביבה כלכלית עולמית קשה", אמרה סמנכ"לית הכספים הראשית של אלפבית, רות פורת. "כולנו מתמודדים עם כלכלה במגפה וחוסר ביטחון", הוסיף מנכ"ל אלפבית, סנדר פיצ'אי, בשיחת ועידה עם אנליסטים אחרי הדוחות.