אל על לרוזנברג: פגישה תתקיים אחרי שנקבל תשובה מי המשקיע האמיתי

אל על הגיבה לבקשת הפגישה של אלי רוזנברג, וביקשה להבין מי עומד מאחורי הצעת הרכישה: רוזנברג או אביו המיליארדר, קני רוזנברג, שאינו אזרח ישראלי

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

הקונה של אל על ביקש שתתקיים פגישה בין הדירקטוריון עם נציגיו, אך בתגובה אל על השיבה במכתב נוסף שמפקפק בזהותו והפנתה לו כתף קרה. הקונה הוא אלי רוזנברג, בנו של איש העסקים היהודי אמריקאי קני רוזנברג. החלפת המכתבים נעשתה דרך באי כוחם של שני הצדדים.

הקונה, שעדיין לא קיבל את ההיתר לרכישת אל על מרשות החברות, ביקש להפגיש את נציגיו עם דירקטוריון אל על ולהשיב להם על שלל שאלות שנשלחו אליו קודם לכן ואשר פקפקו בזהותו ובכוונתו לרכוש את החברה.

כעת בא כוחה של אל על עורך הדין קלגסבלד השיב במכתב נוסף והשתמש גם בדברים שכתבה מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר במכתב שהעבירה לאל על, ובו היא הפצירה למצות את האפשרות להזרמת הון לחברה על ידי קונה. נזכיר כי ההצעה היא לרכוש 45% מהשליטה באל על ב-75 מיליון דולר.

במכתב, קלגסבלד שוב ביקש להבהיר מיהו הקונה, האם אביו של אלי רוזנברג, שהוא תושב זר ועל כן לא יוכל לרכוש את השליטה באל על, שבה המדינה מחזיקה במניית זהב. "לא ברור מדוע מכתבך לא מתייחס לשאלה בסיסית זו". עוד ביקשה אל על להבהיר כי הדד ליין שהוצב לה, ה-31 באוגוסט שבו תפוג ההצעה, אינו ריאלי ואם לא יחול שינוי במועד זו "אין כל טעם בפגישה המוצעת".

אל על אף סבורה כי על סמך פרסומים שונים ייתכן ויפנו אליה גורמים נוספים ויציעו הצעה לרכוש את החברה. אלא שברשות החברות הוגשה בקשה אחת בלבד להיתר, והיא של רוזנברג. פרסומים כי איש העסקים לארי מייזל יתחרה על אל על הוכחשו על ידי נציגיו. כך או כך סימן השאלה הגדול שאל על מבקשת לפתור מתמקד בזהות הקונה: "מרשתי לא תיגרר לפגישות בהולות ולהחלטות עוד השבוע לפני שתבין אל נכון מי ה'משקיע' ומה הצעתו".