יואב קרקובסקי, ראש הדסק הפוליטי של כאן, פורש מתפקידו

קרקובסקי יערוך ויגיש פרויקטים מיוחדים בתאגיד וישמש כפרשן פוליטי ברשת ב • מקורות בתאגיד מספרים כי ככל הנראה הרקע לשינוי הוא מערכת היחסים המתוחה בין קרקובסקי למנהל חטיבת החדשות של כאן ברוך שי

יואב קרקובסקי / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של כאן 11
יואב קרקובסקי / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של כאן 11

יואב קרקובסקי שכיהן בחמש השנים האחרונות כראש הדסק הפוליטי בתאגיד השידור הציבורי פורש מתפקידו ככתב, ויהפוך מהשבוע לפרשן פוליטי ברשת ב . בנוסף יערוך קרקובסקי ויגיש פרויקטים מיוחדים וכתבות בנושאים שאינם פוליטיקה.

על השינוי בישר היום קרקובסקי בעצמו בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו ובו כתב "זמן שינוי. אחרי 23 שנים ככתב, מהן 17 שנים ככתב פוליטי, פרשן וראש התחום הפוליטי, ולאחר 10 מערכות בחירות, ולפני אחת שבדרך, הגיע הזמן לשנות כיוון. מעדכן שמהשבוע, לא אכהן עוד כראש התחום הפוליטי וארחיב את תחום העיסוק שלי בתאגיד: מעתה לא רק פוליטיקה (אשאר פרשן בתחום ברדיו, בדיגיטל ובטלוויזיה) אלא הרבה מעבר".

קרקובסקי הסביר כי יערוך ויגיש פרויקטים מיוחדים בכאן רשת ב ויערוך ויגיש כתבות מגזין "בנושאים שיקרים לליבי ובהם הנצחת השואה, דת, חברה ועולם יהודי".

קרקובסקי הוא כתב ופרשן פוליטי, ונחשב לאחד מהעיתונאים המוערכים בתחום. למרות המוניטין הטוב שלו, המעבר מרשות השידור לתאגיד לא הקל עליו - כמו על רבים שעברו לגוף הציבורי החדש. בעבר חשפנו ב"גלובס" כי בהנהלת התאגיד ובחטיבת החדשות הצרו את צעדיו, ופעלו לצמצם את הנוכחות שלו באולפני הטלוויזיה כך שהפלטפורמה העיקרית שנותרה לו הייתה בכאן רשת ב. עם זאת בחודשים האחרונים נרשמה התמתנות במערכת היחסים המורכבת שבין קרקובסקי שהפך השנה לחבר ועד לבין הנהלת התאגיד, אולם שלא לייחוס טוענים מקורות בתאגיד כי מערכת היחסים שלו עם מנהל חטיבת החדשות ברוך שי נותרה מתוחה מאוד.

אותם מקורות מציינים כי מערכת היחסים של קרקובסקי עם שי מעורערת, אף שקרקובסקי נחשב לעיתונאי מסור, מקצוען, מקושר לכל הפוליטיקאים ומוערך כל ידי כל הפרשנים והעיתונאים". לדברי מקורב אחר "או שמדובר בהדחה שערורייתית או שהתאגיד מוותר על אחד הכתבים הטובים שהיו לו בשנים האחרונות".

מכאן חדשות נמסר כי "מדובר בשינויים שנעשו משיקולים מקצועיים, כל היתר - רכילות".