אלופת הגידור של ת"א: הכירו את הקרן שהניבה למשקיעיה תשואה של כמעט 400% בשנה

קרן הגידור הצעירה קלובר וולף, בהובלתה של עדי וולף, רשמה את עיקר התשואה החריגה בחודש אפריל האחרון - 228% • הקרן נוקטת לטענתה "אסטרטגיות גידור שונות לשיפור יחס הסיכון-סיכוי במצבי שוק שונים"

צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

תשואה של כמעט 400% בתוך שנה אחת - זוהי השורה התחתונה יוצאת הדופן של קרן הגידור קלובר וולף (CLOVER WOLF) שהחלה לפעול ביולי 2019. את עיקר התשואה עשתה הקרן הודות לתשואה פנומנלית של 228% בחודש אפריל השנה, שהיה חודש של עליות חדות בשוקי ההון בארץ ובעולם.

על פי הערכות, קלובר וולף מנהלת עשרות מיליוני שקלים - כלומר, הקרן הצעירה אינה מהגדולות וגם לא מהבינוניות בתחום. על פי דיווחיה למשקיעים, היא פועלת "בשוק המניות הישראלי ובמניות ישראליות הנסחרות בחו"ל ומקבילותיהן הזרות".

עוד מפורט בדוח למשקיעים כי "הקרן מחפשת הזדמנויות השקעה בארץ ובעולם, ומציעה לשותפים בה גישה לאסטרטגיות גידור שונות, לשיפור יחס סיכון-סיכוי במצבי שוק שונים, תוך התמקדות בהשקעות ספציפיות במטרה להשיג תשואה עודפת בטווח הארוך". עוד כותבת הקרן על עצמה כי "אנו נוקטים מהלכים אקטיביסטיים למקסום הפוזיציות בהתאם לצורכי ההשקעה".

למעשה, העליות בשוקי ההון בארץ ובעולם שסחפו מעלה את תוצאות הקרן באפריל האחרון, החלו עוד בשליש האחרון של מרץ, בעיקר בשוקי המניות. על רקע זה רשמה הקרן תשואה חיובית של 16.1% בחודש מרץ, שהיה שלילי במיוחד עבור כמעט כל אפיקי ההשקעה.

כך, בשקלול מרץ ואפריל השנה רשמה קלובר וולף תשואה מצטברת של כמעט 281% בחודשיים בלבד. למעשה מתוך 12 ה חודשים שבהם הקרן פעילה, היה לה רק חודש אחד עם תשואה שלילית בסיומו (מאי 2020), וזאת לעומת שלושה חודשים שליליים לכלל שוק קרנות הגידור, על פי מדד צור-גלבוע, שמספק אומדן תשואה לכ-150 קרנות הגידור שפועלות בארץ. 

לא לכולם: מינימום ההשקעה בקרן מיליון שקל

על פי הדיווח של הקרן למשקיעיה, היא נוסדה ומוחזקת על ידי עדי וולף, שאליה הצטרף לאחרונה עמירן משל. 

וולף שימשה בעבר כמנכ"לית משותפת ובעלים בתלתן בית השקעות וכיום משמשת כיועצת השקעות לשתי קרנות נאמנות - איילון בינה 10/90 ואיילון בינה אג"ח ללא מניות. שותפה בקרן, משל, כיהן כמנהל ההשקעות בתחום האקוויטי של חברת הביטוח הפניקס, כמנהל השקעות בקרן הגידור Ion Asset Management וכן בקרן הגידור Monbaz Capital.

המספרים של קרן קלובר וולף נחשפים
 המספרים של קרן קלובר וולף נחשפים

קלובר וולף אינה נגיש ה לציבור הרחב, כשמינימום ההשקעה בקרן עומד על מיליון שקל. דמי הניהול בה עומדים על 2% מהנכסים, ועוד 20% מהרווח בקרן, ללא שמצוין האם קיימת תשואת משוכה ומה גובהה.

מהדיווח למשקיעים של הקרן לסוף יוני האחרון, שהגיע לידי "גלובס", עולה כי מאז שהוקמה ועד סוף יוני השנה, תקופה של 12 חודשים בלבד, היא רשמה תשואה מצטברת של קצת יותר מ-392%, וזאת לפני דמי ניהול ודמי הצלחה. בתקופה זו מדדי הייחוס של הקרן - מדד ת"א 125, S&P 500 ותל-בונד 20, רשמו תשואות מצטברות של מינוס 9.1%, של 6.4% ו-3.7%, בהתאמה.

אך לא רק זאת, בדיקת מדד צור-גלבוע מלמדת כי שוק קרנות הגידור בכללותו, שבו מנוהלים נכסים בשווי כולל שנאמד בכ-29 מיליארד שקל, עשה ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2020 תשואה מצטברת של קצת פחות מ-3%, בממוצע.

באשר לתשואה שהציגה קלובר וולף, נפרט כי זו נחלקת לתשואה של 20.7% במחצית השנייה של 2019, שאחריה הגיעה תשואה של 308% במחצית הראשונה של 2020. עד כמה התשואות של קלובר וולף מתחילת השנה חריגות? על פי מדד צור-גלבוע הקרנות בתחום רשמו במחצית תשואה מצטברת של מינוס 2.9% בממוצע

נציין כי תשואה כה יוצאת דופן - גבוהה פי 10 מהתשואה של קרנות הגידור המצטיינות ביותר השנה, כפי שחשפנו מוקדם יותר השבוע ב"גלובס" - מגיעה מתפיסת פוזיציות חריגות. בהקשר זה נציין את הקלישאה מעולם ניהול ההשקעות, לפיה תשואה גבוהה באה עם סיכון גבוה, ובמקרה זה סביר להניח שהתשואה המאוד גבוהה באה בעקבות התממשות תרחיש קצה, שהיה גלום בו סיכון לא שגרתי, תוך שימוש בנגזרים.

מעבר לפירוט על אופן התנהלות הקרן, קלובר וולף מדווחת למשקיעים על כך שהיא עושה שימוש "במכשירים פיננסיים מגוונים, באסטרטגיות יחסיות ובמחקר פונדמנטלי, ובאמצעותם תשאף לזהות הזדמנויות שוק ולנהל את סיכוני השוק". כן מפרטים שם כי "הקרן תתמקד במוצרים סחירים, ואף תעשה שימוש בנגזרים פיננסיים כדי לגדר פוזיציות ואת תנודות השוק".