השר הנדל קיבל ההחלטה: יפורסם שימוע לביטול החיובים הכפולים

שר התקשורת יועז הנדל הבטיח שיטפל בבעיה וכעת עומד המשרד לפרסם שימוע שיחייב לנתק לקוחות שמשלמים חיובים כפולים מבלי שהם מודעים לכך

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משרד התקשורת עומד לפרסם בזמן הקרוב לשימוע החלטה שתפתור את בעיית החיובים הפיקטיביים - לקוחות המחוייבים על שרות עבור ספק אינטרנט למרות שהם כלל לא גולשים דרך אותו ספק. שר התקשורת יועז הנדל הבטיח לפני חודשיים שהוא מתכוון לטפל בבעיה וכעת ההחלטה נפלה. הערכה היא כי בישראל יש מאות אלפי לקוחות כאלה. בכך יבוא לקיצו גזל לקוחות שנמשך כבר הרבה מאד שנים, והוא עוד נגזרת של המודל המעוות של הפרדת התשתית והספק בישראל.

כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד מתכוון להורות למפעילים להודיע ללקוחות שמחזיקים חשבון משתמש לא פעיל כי הוא עומד להיות מנותק, ובמידה והלקוח לא יבקש לשמור על החשבון הוא ינותק. למשרד יש תוכנית גם להקמה של מאגר מידע שיאפשר ללקוחות לדעת לאיזה ספק אינטרנט הם משלמים.

בעיית החיובים הכפולים היא בעיה קשה מאד על רקע פיצול השירותים שהלקוחות צורכים בין כמה מפעילים. בישראל בגלל השיטה הבעייתית של הפרדה בין ספק לתשתית, הרבה לקוחות בכלל לא יודעים לאיזה ספק הם משלמים וגם כאשר הם עוברים לא תמיד טורחים להתקשר ולהתנתק מהספק הישן. התוצאה היא חשבונות כפולים במספרים של עשרות אלפים ויש המעריכים אפילו יותר.