הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה בת"א ננעלה בעליות בעקבות שוקי חול; לייבפרסון זינקה ב-22%, טבע ב-3.7% אחרי הדוחות

פריגו צנחה ב-8%, חברה לישראל זינקה ב-13%, איי.סי.אל (לשעבר כיל) זינקה ב-7.8% • עליות במסחר באירופה ובמדדי בורסות ארה"ב • אורמת ולייבפרסון פרסמו דוחות טובים לרבעון השני • טבע פרסמה דוחות ועמדה בתחזית ההכנסות לרבעון השני של השנה

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:32

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות בדומה לסנטימנט החיובי שנרשם בבורסות מעבר לים. במקביל לעליות מחיר הזהב ממשיך לפרוץ קדימה, ונסחר כעת מעל ל-2,060 דולר לאונקייה.

בשוק המקומי מדד ת"א 35 עלה ב-1.3%, ת"א 90 טיפס ב-1.9%, מדד הביטוח עלה ב-3, ומדד ת"א טכנולוגיה זינק ב-2.4% ברקע לדוחות שפורסמו בסקטור במהלך היום.

לייבפרסון זינקה ב-22% לאחר הדוחות, טבע עלתה ב-3.7 אחרי הדוחות, פריגו צנחה ב-8%, חברה לישראל זינקה ב-13%, איי.סי.אל (לשעבר כיל) זינקה ב-7.8%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.97 מיליארד שקל.

14:25

נמשכות העליות בבורסה במקביל למגמה חיובית באירופה. 

חברת התרופות טבע , אותה מוביל המנכ"ל קאר שולץ, דיווחה היום על הכנסות של כ-3.9 מיליארד דולר ברבעון השני, ורווח של 55 סנט למניה (על בסיס Non-Gaap). מדובר בירידה של 7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. האנליסטים המסקרים את טבע העריכו בממוצע שהחברה תציג הכנסות של כ-3.9 מיליארד דולר ורווח של 53 סנט למניה.

13:00

עליות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-677 מיליון שקל. עליות בולטות נרשמות במניות ויתניה, חברה לישראל , אנרג'יאן, איי.סי.אל  ודלתא. 

טבע רושמת עלייה קלה לקראת פרסום דוחותיה בעוד כשעה. 

אורי גרינפלד , הכלכלן הראשי של פסגות, ממליץ היום על מעבר למשקל יתר של השווקים המתעוררים: "היינו מתחילים להגדיל חשיפה למשקל יתר בתיקים כבר היום. מסקנה זו תקפה גם למניות וגם לחוב בשווקים המתעוררים".

בסקירה שפירסם היום, כותב גרינפלד: "שעתם של השווקים המתעוררים מתקרבת לאחר עשור של ביצועים חלשים ביחס לעולם. נוכח רמת אי הוודאות הגבוהה שמאפיינת את הכלכלה העולמית בימים אלו על רקע התפשטות הנגיף מחד והציפיות לחיסון מאידך, ביצועי היתר של המתעוררים לא יחלו מחר בבוקר, אך נתוני הבסיס כבר שם ורמת התמחור היחסית אטרקטיבית. על כן, היינו מתחילים להגדיל חשיפה למשקל יתר בתיקים כבר היום. מסקנה זו תקפה גם למניות וגם לחוב בשווקים המתעוררים. הטיעון בעד השווקים המתעוררים נח על שתי רגליים מרכזיות - כיוונו המבני של הדולר בעולם, וההתאוששות של הפעילות הכלכלית בסין, במיוחד ביחס לשאר העולם. שתי מגמות אלו צפויות להיות שונות לחלוטין ביחס לעשור הקודם מה שגורם לנו, לראשונה, לעבור למשקל יתר בשווקים המתעוררים".

11:05

מתחזקות העליות בבורסה ומדד ת"א 35 מתקדם כעת ביותר מ-1%. מדד ת"א 90 נסחר בעלייה של כ-0.7%. 

מניית באטמ  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה על הצלחה בניסוי היתכנות עם החברות וודאפון ו-ARM. 

גם אלוט  בולטת בעלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה אתמול דוחות טובים לרבעון השני.

בשוק המטבעות רושם הדולר ירידה של 0.2% ונסחר סביב 3.417 שקלים, והאירו מתחזק ב-0.2% לרמה של 4.039 שקלים. 

10:05

יום המסחר בבורסה נפתח בעליות קלות במדדי המניות. מניית לייבפרסון  מזנקת לאחר שהחברה קפצה אתמול (ג') במסחר המאוחר בוול סטריט בכ-17%, בעקבות פרסום דוחותיה לרבעון השני, ולאחר שהחברה העלתה את התחזית שלה לשנת 2020.

עוד בולטות בעליות חדות מניות אורמת ובאטמ. 

6:00

יום המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר במגמה מעורבת, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט ושיא היסטורי במחירי הזהב. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, נאסד"ק התחזק ב-0.3% ומדד S&P 500 הוסיף 0.4%. הזהב למסירה בדצמבר התחזק ב-1.7% ל-2,020.9 דולר לאונקיה.

מגמה מעורבת נרשמת היום בבורסות אסיה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

עוד ברקע למסחר, התכנסות קבינט הקורונה לדיון במגבלות, לאחר שהישיבה ביום ב' הסתיימה ללא שהתקבלו החלטות.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א-35 טבע חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 1.8%, טאואר עם פער שלילי של 0.3% ואלביט מערכות עם פער שלילי של 0.6%. בצד החיובי
לייבפרסון  , אורמת עם 1.8%, ונייס עם 0.5%.

נזכיר כי טבע  צפויה לפרסם היום את דוחותיה לרבעון השני. 

אורמת טכנולוגיות  דיווחה הלילה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על ירידה של 5% בהכנסות הרבעון השני השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-175 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על נסיגה של 32% ברווח הנקי לרמה של כ-23 מיליון דולר. הרווח למניה, 45 סנט, היה גבוה ב-7 סנט מצפי האנליסטים וההכנסות היו גבוהות בכ-4.8% מהצפי הממוצע של האנליסטים. 

אתמול ננעל המסחר בבורסת ת"א בעליות. ת"א-35 עלה ב-0.23%, ת"א-125 טיפס ב-0.56% ות"א-90 הוסיף 0.7%. עם זאת, מדד הבנקים צנח ב-1.7%. ת"א-טכנולוגיה זינק ב-1.75% ות"א ביומד קפץ ב-1.85%.