רוזנברג לדירקטוריון אל על: קבעו פגישה באופן בהול להזרמת 260 מיליון שקל לחברה

לאחר שקיבל אישור מרשות החברות הממשלתית לרכוש את אל על, דורש אלי רוזנברג מדירקטוריון החברה לזמן פגישה בהולה על מנת לקדם הזרמה של 260 מיליון שקל לחברה

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

אלי רוזנברג, שהגיש הצעה לרכוש את אל על, דורש מהחברה לקבוע פגישה "באופן מידי ובהול" בין חברי דירקטוריון אל על ובין רוזנברג "וזאת על מנת לקדם את ההזרמה המידית בסך של 260 מיליון שקל". כך לפי מכתב שהעבירו באי כוחו של רוזנברג עוה"ד עדי זלצמן ויוסף בנקל ממשרד שבלת ושות', לבא כוחה של החברה עו"ד  דורי קלגסבלד.

אלי רוזנברג / צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ
 אלי רוזנברג / צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ

במכתב נטען לחבות אישית של כל אחד מחברי הדירקטוריון "לגרום לכך שיינקטו כל הפעולות הנדרשות להצלת החברה" ומצוין כי "הגורמים המוסמכים במדינת ישראל אישרו למרשנו להיות בעל שליטה באל על.  כמובן שההיתר (שקיבל מרשות החברות - מ.ר.ח) חותם את הגולל על כל טענה אחרת ועל הניסיונות להטיל ספק בעובדה שמרשנו הינו המשקיע, ניסיונות שנסמכו אך ורק על דברי רכילות והשערות בלתי מבוססות".

נקודה חשובה נוספת במכתב היא שהקונה שינה את הדד ליין שהציב בהצעתו המקורית - בתחילה התייחס לתוקף ההצעה עד לסוף חודש אוגוסט וכעת המועד הוא עד שיתקבל אישור הדירקטוריון לביצוע העסקה. "זאת ועוד הצעת מרשנו היא במחיר גבוה יותר ממתווה המדינה ואף תאפשר הזרמת כספים לאל על במועד מוקדם יותר ממועד קבלת הכספים שיתקבלו מההנפקה עליה התחייב דירקטוריון אל על לפי מתווה המדינה", נכתב במכתב.

נזכיר כי לפי המתווה הזה אל על אמורה לסיים את הליך ההנפקה שלה עד לסוף חודש אוגוסט ורק לאחר מכן היא תוכל לקבל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור של 75%. לפי תנאים שהציב לאל על משרד האוצר, ככל שאל על תתקדם עם ההנפקה היא תוכל למשוך בהדרגה עוד מעודפי קופת הפיצויים עד לסך של כ-230 מיליון שקל.