עובדי מיקרוסופט סין פיתחו פיצ'ר נגד שעות נוספות

התכתבויות פנימיות בהן מהנדסים במיקרוסופט סין דנים על שעות העבודה בחברה הפכו ויראליות בימים האחרונים • מההתכתבות עולה כי עובדים במיקרוסופט פיתחו כלי ממוחשב שבודק אלו עובדים מחוברים בשעות הלילה המאוחרות ושולח להם אזהרה המורה להם להפסיק לעבוד

מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

התכתבויות פנימיות בהן מהנדסים במיקרוסופט סין דנים ביניהם על שעות העבודה בחברה הפכו ויראליות ברשת הסינית בימים האחרונים. בהתכתבויות מתלוננים מהנדסים ותיקים במשרדי מיקרוסופט בעיר סוג'ואו במזרח סין כי עמיתיהם החדשים, שהועסקו בעבר בחברות סיניות כמו וואווי ועליבאבא, הביאו איתם תרבות רעילה של עבודה מסביב לשעון.

עובדי מיקרוסופט הוותיקים טוענים בהתכתבויות כי העמיתים שהגיעו מוואווי ועליבאבא ממשיכים לשלוח הודעות בקבוצות עבודה גם בשעות הקטנות של הלילה וכך שוברים את הנורמות המקובלות בחברה.

מההתכתבות עולה עוד כי עובדים במיקרוסופט פיתחו כלי ממוחשב שבודק מדי יום אלו עובדים מחוברים למערכות החברה בשעות הלילה המאוחרות ושולח להם אזהרה המורה להם להפסיק לעבוד. הכלי פותח באופן לא רשמי במסגרת האקתון בחברה.

חברות סיניות מצליחות כמו וואווי ועליבאבא ידועות לשמצה ביישום פרקטיקת עבודה אכזרית בשם "996"- עבודה של שישה ימים בשבוע, מתשע בבוקר עד תשע בערב. אף שפרקטיקה זו מנוגדת לחוקי העבודה הסינים, היא זכתה לגיבוי ממנהלים בכירים בסין ובראשם ג'ק מא, מייסד עליבאבא, שטען כי 996 היא ברכה והעובדים צריכים לשמוח עליה. באפריל אשתקד פרצה מחאה אינטרנטית של מתכנתים סינים נגד פרקטיקה זו בטענה כי היא פוגעת בבריאותם. לעומת זאת, מיקרוסופט ידועה כחברה ששומרת על איזון בית־עבודה והעובדים, כך נראה, חוששים שמצב זה ישתנה.

ברשת הסינית חלק גדול מהגולשים צידדו במהנדסים הוותיקים וביקרו את העמיתים החדשים על כך שהם משתמשים בשעות נוספות כדי להרשים את הממונים. בתגובה לסערה פרסם מתכנת במיקרוסופט, שהזדהה כמי שיצר את הכלי הממוחשב, הודעה אנונימית בה טען כי הכלי פותח כבדיחה ברוח טובה ולא מעבר לכך.