גלנט מציג את מתווה החזרה ללימודים: "פתיחת השנה תלווה בקשיים רבים"

שר החינוך מקיים מסיבת עיתונאים, בה הסביר כי תכניתו לפתיחת שנת הלימודים עשוייה להעלות קשיים בתחילת דרכה • "לא הכל יהיה משולם, אמצעי הקצה לא יגיעו לכולם", אמר. הצהרתו מגיעה יממה לאחר שנעדר מהתכנסות ועדת החינוך

יואב גלנט / צילום: איל יצהר
יואב גלנט / צילום: איל יצהר

שר החינוך יואב גלנט הציג היום (ה') את מתווה החזרה ללימודים שאושר בממשלה והתריע כי פתחית שנת הלימודים בצל הקורונה תלווה בקשיים רבים. "לא הכל יהיה משולם, לא יהיה ניתן לאפשר לימודים מלאים באופן מלא לכולם", אמר השר, לאחר ביקורת שהופנתה כלפי תוכניתו בטענה כי אינה ישימה. "לא כל אמצעי הקצה יגיעו לכל המקומות. ובטח לא ביום הראשון ללימודים", הוסיף.

גלנט הבהיר, "לא כל התהליכים יהיו מלאים אבל הם יתקיימו והם יקנו יציבות". לדבריו, "ישראל נמצאת בפיגור גדול ממדינות העולם בתשתיות הלמידה מרחוק. אנחנו מקצים 1.2 מיליארד שקלים לנושא זה". גלנט אמר כי יתווספו 13 אלף משרות למסייעים ולמורים. עוד אמר כי התוכנית כוללת רכישה של 144 אלף יחידות מחשבים ניידים ו-64 אלף טלפונים כשרים למגזר החרדי.

עיקרי מתווה החזרה ללימודים: 
● 
שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר
● גני הילדים - יפעלו במתכונת מלאה
● כיתות א'-ב' - יפעלו במתכונת מלאה
● כיתות ג'-ד' - ילמדו במתכונת מלאה, עד 18 תלמידים בכיתה
● כיתות ה'-ו' - מתווה למידה מרחוק ובמוסדות (עד 18 תלמידים) לפחות יומיים בביה"ס
● כיתות ז'-י"ב - מתווה למידה מרחוק ובמוסדות (עד 18 תלמידים) לפחות יומיים בביה"ס
● כוח אדם - גיוס בהליך מהיר לטובת פיצול כיתות ג'-ד' ותגבור כיתות ה'-ו'
הקפדה על כללי היגיינה בבתי הספר

ביקורת בוועדת החינוך

ההצהרה שמסר בנוכחות מנכ"ל המשרד עמית אדרי מגיעה יממה לאחר התכנסותה של ועדת החינוך בכנסת, בנושא פתיחת שנת הלימודים, ממנה נעדרו השר גלנט ואנשי משרדו. הם קיימו פגישה נפרדת.

בוועדה נמתחה ביקורת על תוכניתו של השר, ונציגי הנהגת ההורים, הסתדרות המורים והרשויות המקומיות הצביעו על החורים במתווה משרד החינוך השנוי במחלוקת. לדבריהם, התוכנית אינה נותנת מענה לתלמידים רבים, לא מעניקה פתרון למורים באוכלוסיית סיכון ומקפיאה את תקצוב כל התכניות לנוער בסיכון בגלל היעדר תקצוב.

גלנט הציג לאחרונה את המתווה, שבמרכזו עומד פיצול כיתות והישענות על למידה מרחוק. במהלך השבוע אישרה הממשלה את המתווה שהציג השר יחד עם שר האוצר ישראל כץ, בעלות מוערכת של כ-4.2 מיליארד שקל. אולם בפועל עד תחילת שנת הלימודים אושרו לשימוש רק 1.75 מיליארד שקל.

התוכנית כוללת פיצול כיתות והישענות על למידה מרחוק, תוך התייחסות לשמירה על היגיינה במוסדות החינוך והכשרת כוח אדם מתאים.