בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט בצל נתוני התעסוקה והחרפת הסכסוך בין ארה"ב לסין

פורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב: למרות שעקפו את הצפי, מדובר בהאטה בקצב הוספת המשרות החדשות לעומת יוני ומאי • טראמפ חתם על צו נשיאותי להפסקת האינטרקציה העסקית עם טיקטוק ו-WeChat • בנק אוסטרליה אמר שקצב השיקום הכלכלי של המדינה יהיה איטי יותר משחזו מראש

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים.

הדאו ג'ונס ננעל בעלייה קלה של 0.17%. מדד ה-S&P 500 ננעל ביציבות, והנאסד"ק ננעל בירידות של 0.87%. הדאו וה-S&P 500 ננעלו בירידות לראשונה מזה 6 שבועות.

אפל ומיקרוסופט רשמו ירידות של למעלה מ-2% כל אחת. מניות טק נוספות הובילו את המדדים מטה. אמזון צנחה ב-2.1% ואלפבית ירדה ב-1%. 

21:00

המדדים מתנדנדים ביום מסחר זה בוול סטריט, ובשעה זו מעמיקות הירידות. הדאו ג'ונס רושם ירידות של 34 נקודות, או 0.12%. מדד ה-S&P 500 שומר על יציבות יחסית, והנאסד"ק יורד בלמעלה מ-1%.
 

20:00

נמשכות הירידות בבורסות וול סטריט על רקע נתוני תעסוקה טובים מהצפי בארה"ב ובצל החרפת מלחמת הסחר בין סין לארה"ב.

מדד הדאו ג'ונס יורד ב-92 נקודות, או 0.3%. מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.2%, הנאסד"ק רושם ירידות של 0.4%.

19:20

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. הפן האירופאי  Stoxx 600 נסגר בעליות של כ-0.2%, כאשר מניות הטלקום משכו את המדדים בעלייה של 0.9%. 

בורסות לונדון ופריז ננעלו ביציבות, בורסת גרמניה ננעלה בעליות של 0.6%. בורסת איטליה רשמה עליות קלות של 0.2%.

בבורסות וול סטריט מעמיקות הירידות. מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.3%, מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק יורדים ב-0.1% ו-0.4% בהתאמה.

18:10

יציבות בבורסות וול סטריט תוך התגברות המתח בין סין לארה"ב, יחד עם התפשטות הגל השני של מגפת הקורונה. היום גם פורסמו נתוני תעסוקה טובים יחסית. למרות שעקפו את הצפי, מדובר בהאטה בקצב הוספת המשרות החדשות לעומת יוני ומאי.

מדד הדאו ג'ונס יורד ב-56 נקודות, או 0.2%. מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק רושמים בשעה זו ירידות קלות.

ה16:30

המדדים העיקריים בוול סטריט נופלים עם פתיחת המסחר בצל מתחים מתמשכים בין סין לארה"ב, יחד עם התפשטות הגל השני של מגפת הקורונה, מה שצינן את התלהבות המשקיעים מנתוני תעסוקה טובים יחסית, אשר למרות שעקפו את הצפי, מדובר בהאטה בקצב הוספת המשרות החדשות לעומת יוני ומאי.

מדד הדאו ג'ונס יורד ב-96 נקודות, או 0.3%. מדד S&P 500 ירד ב-0.3% והנאסד"ק יורד ב-0.4%.

חברת TikTok מאיימת לנקוט בצעדים משפטיים נגד הצו הנשיאותי עליו חתם הנשיא דונלד טראמפ, אשר תאסור על אפליקציית המדיה החברתית הסינית לעשות עסקים עם חברות אמריקאיות.

TikTok מסרה כי היא "המומה מהצעד", וטענה כי "לא בוצע שום הליך הולם או שמירה על החוק" מצד ממשל טראמפ.

בחודש שעבר קרא יועץ הסחר לבית הלבן פיטר נאוורו למנכ"ל החדש של טיקטוק "בובה אמריקאית", וטען שהאפליקציות הסיניות אוספות מידע על האמריקאים ומעבירות אותו לבייג'ין, ושהוא מצפה ל"פעולה חזקה" מנשיא ארה"ב בנוגע לשלל אפליקציות סיניות.

15:30

נתוני התעסוקה בארה"ב פורסמו היום, בצל התפשטות הגל השני של מגפת הקורונה והאטת ההתאוששות הכלכלית בעקבות כך.

מספר המשרות בארה"ב (הלא חקלאיות) צמחו בחודש יולי ב-1.763 מיליון לעומת הצפי של 1.48 מיליון. 

למרות שנתוני התעסוקה עקפו את הצפי, מדובר בהאטה בקצב הוספת המשרות החדשות לעומת יוני ומאי. ביוני נוספו 4.8 מיליון משרות ואילו במאי נוספו 2.5 מיליון.

שיעור האבטלה ירד ל-10.2%, נתון טוב יותר מהתחזיות המוקדמות שחזו צמיחה של 1.4 מיליון, ושיעור אבטלה של 10.6%. 

תחום האירוח והפנאי הוביל עם 592 אלף משרות חדשות, מתוכם 502 אלף היו במסעדות ובבארים. מדובר בסימן לכך שענף המסעדנות האמריקאי מתחיל להתאושש. 

למרות העליות בשלושת החודשים האחרונים, שוק העבודה האמריקאי עדיין רחוק ממצבו לפני פרוץ מגפת הקורונה. בחודשים מרץ ואפריל איבד המשק האמריקאי 22 מיליון משרות.

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים כתב בתגובה לפרסום הדוח: "רוב הנתונים היו טובים מהצפי, להלן עיקרי הנתונים:
מספר המשרות במגזר הלא-חקלאי עמד על 1.763 מיליון משרות מול צפי לתוספת של 1.48 מיליון משרות.
שיעור האבטלה עמד על 10.2% מול צפי לשיעור אבטלה של 10.6%.
נתוני חודש יוני תוקנו ל-4.791 מיליון משרות מול נתון קודם של 4.8 מיליון משרות שנוספו.

"זהו חודש שלישי ברציפות שנתוני התעסוקה מפתיעים לטובה עם 280 אלף משרות יותר מהצפי ושיעור אבטלה נמוך מהצפי. המשך השיפור בשוק התעסוקה מהווה חדשות טובות לכלכלה האמריקאית וליכולת שלה להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה.

"ככל שנמשיך לראות שיפור בשוק העבודה בארצות הברית, עולה ההסתברות ליציאה מהירה יותר מהמשבר הכלכלי שהביא איתו הנגיף ולהתאוששות מהירה יותר של הכלכלה האמריקאית.

"לאחר פרסום הנתונים, תשואת האג״ח הממשלתי לעשר שנים עולה ל-0.545% מול 0.533% לפני הנתונים ואילו החוזים עומדים ללא שינוי מול הסגירה של אתמול בעוד שהראו על ירידה של 0.3% לפני הדוחות".

14:10

אירופה ביום מסחר מעורב: הפוטסי נסחר סביב ה-0%, הדאקס עולב ב-1%, והקאק יורד ב-0.3%. החוזים העתיידים על וול סטריט מראים ירידות של כ-0.4% בעקבות המתח בין סין וארה"ב שממשיך לעלות בעקבות הצו הנשיאותי שטראמפ חתם נגד טיקטוק.

בתגובה לצו, טיקטוק מאיימת לפעול משפטית נגד הצו הנשיאותי. החברה טוענת שהיא "הודהמה" מהצו, ושאין לצו שום קשר לחוק. "הצו עלול לפגוע במוניטין של ארה"ב ובאמון של חברות בינלאומיות במדינה", כך נמסר מטיקטוק.

12:10

אירופה עוברת לירידות: הדאקס יורד ב-0.2%, הקאק ב-0.3%, והפוטסי ב-0.62%. 

בורסת הונג קונג נסגרה בירידות של 1.6%. 

10:25

אירופה נפתחת במגמה יציבה עם נטייה לירידות: הפוטסי והדאקס נסחרים סביב ה-0%,  והקאק יורד בכ-0.3%.

בורסות אסיה נסגרות בירידות: הניקיי נסגר ב-0.4%, והשנחאי ושנזן נסגרו ב-0.96% ו-1.42%. 

07:45

בורסות אסיה נסחרות בירידה, לאור מספר אירועים כלכליים מסביב לעולם. הניקיי יורד ב-0.7%, שנחאי ושנזן ב-1.45% ו-2.1%, והונג קונג יורד ב-2.12%. עם זאת, מניית נינטנדו עולה בכ-2.4%, לאחר דוחות שהראו על עלייה ברווחים של יותר מ-400%. 

הירידות מתבצעות בחלקן לאור האמירות של בנק אוסטרליה שקצב השיקום הכלכלי של המדינה יהיה איטי יותר משחזו מראש. 

הייצוא של סין גדל ב-7.2% ביולי בהשוואה ל-2019, זאת בעיקר לאור הביקוש למוצרי רפואה. הייבוא של סין ירד ב-1.4%.

טראמפ חתם על צו נשיאותי להפסקת האינטרקציה עם טיקטוק ו-WeChat. כרגע נראה שמדובר רק באינטרקציות כלכליות (כגון עסקת מיקרוסופט-טיקטוק), ולא בשימוש של אזרחים פרטיים באפליקציות. הצו ייכנס לפועל תוך 45 יום. בעקבות הצו, מניית טנסט (
Tencent) חברת האם של WeChat צוללת ביותר מ-7%, ואיתה גם שאר חברות הטק הסיניות. 

היום ארה"ב צפויה לחשוף את מדד האבטלה שלה לחודש יולי, כאשר הצפי הוא ירידה של 0.6% במספר המובטלים. בחודש יוני אחוז המובטלים במשק האמריקאי היה 11.1%.

יום המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות מדד הנאסד"ק שטיפס בכ-1% לשיא חדש של 11,108 נקודות, בהובלת מניות אפל, פייסבוק ואלפאבית. מניית וויקס סיימה יום תנודתי בירידה קלה, לאחר שפתחה את היום בירידה חדה של כ-12% ולקראת הסיום עברה לעלייה של יותר מ-2% לשיא חדש. נייס קפצה ב-7.4% לשיא חדש לאחר שפרסמה דוחות חזקים.