שידור הראיון עם אברושמי חולל סערה, אך הרשות השנייה קיבלה רק 50 תלונות

נראה כי הסערה נשארה בעיקר בתחומי הברנז'ה התקשורתית ופחות נוגעת בסוגיה הספציפית הזאת לציבור הרחב • למרות הרעש בטוויטר, רק 50 תלונות הגיעו לרשות השנייה על שידור הכתבה, הרבה פחות מהמקובל על נושאים שנויים במחלוקת

לוחית זיכרון לאמיל גרינצוויג בירושלים / צילום: dr. avishai teicher
לוחית זיכרון לאמיל גרינצוויג בירושלים / צילום: dr. avishai teicher

מאז הסופ"ש האחרון מתחוללת סערה בטוויטר, סביב הכתבה שערך העיתונאי יגאל מוסקו עם יונה אברושמי שרצח לפני 37 שנה את אמיל גרינצוויג, בה הוא מתייחס למפגינים בבלפור כאל "חיידקים" ומסביר כי יש צעירים שילכו לשם וידעו מה לעשות. אולם נראה כי הסערה נשארה בעיקר בתחומי הברנז'ה התקשורתית, שמתווכחת בינה לבין עצמה האם היה ראוי לשדר ראיון כזה, ופחות נוגעת בסוגיה הספציפית הזאת לציבור הרחב. למרות הרעש של הרשת, רק 50 תלונות הגיעו הבוקר (א') לרשות השנייה על שידור הכתבה, הרבה פחות מהמקובל על נושאים שנויים במחלוקת.

ראיון שנוי במחלוקת עם רוצח אחד, שתי דעות | דוד ורטהיים ואבישי גרינצייג

במונחים של רייטינג רשמה הכתבה חשיפה נאה: בנוסף לרייטינג ממוצע של 13.7% שנרשם לצפייה בכתבה באולפן שישי, צפו בשידור החוזר, ששודר אחרי חצות, עוד 6.5%.

הציבור הרחב אולי עסק בעיקר בתוכן הכתבה אבל בקרב אנשי התקשורת התחולל ויכוח מר האם היה נכון לשדר את הכתבה שחלק ממנה נתפס כהסתה וכנרמול חוות דעת של אדם שהורשע ברצח.

במסגרת הכתבה אמר אברושמי, "כשאתה אוהב בן אדם אתה מוכן למות בשבילו. אהבתי את בגין אז כמו שהיום הם מעריצים את נתניהו, ואת נתניהו אני אוהב יותר מאת בגין אני לא הולך היו לבלפור, יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם והם ידעו מה לעשות".

במהלך סוף השבוע האחרון התייחס לסוגיית שידור הכתבה עורך אולפן שישי, רון ירון, בפוסט שהעלה לפייסבוק: "הכתבה הזאת הפכה לי את הבטן כבר כשראיתי את חומרי הגלם שהביא יגאל מוסקו " כתב ירון ""את כל קשת הרגשות בעד/ נגד השידור הרגשנו כולנו במערכת אולפן שישי. ובכל זאת , למרות הבעייתיות, חשבנו שראוי לשדר. לא רק ראוי- חובה. אם פוליטיקאי אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא מסית נגד מפגינים, אחרי שראה איך הראש של רוצח כמו אברושמי עובד, עשינו את שלנו".

כספיח לכתבה עם אברושמי החלה להתחולל סערה נוספת סביב התייחסות של עמית סגל הפרשן הפוליטי של חדשות 12 לאמירות של הרוצח. "יונה אברושמי הוא איש מתועב אבל הלוואי שעל כל 1- כתבות על יונה אברושמי הייתה כתבה אחת על אודי אדיב. אני חושב שאנחנו בזיכרון שלנו, בזיכרון סלקטיבי". תגובתו של סגל עוררה גל של תגובות בטוויטר שחלקן סברו שסגל איננו מגנה בתוקף את מעשיו של אברושמי ויוצר הקבלה לא נכונה לאודי אדיב - שהורשע בריגול ובחברות בתא טרור שהפעיל המודיעין הסורי. בין המצייצים היו תגובות שקשרו בין תגובתו של סגל לכך שאביו חגי סגל נמנע על מורשעי המחתרת היהודית. סגל לא גילה איפוק בנוגע לתגובות אלה ואמש (שבת) איים על שניים מהצייצנים כי אם תגובתם לא תימחק בתוך שעה בצירוף התנצלות, הוא יגיש נגדם תביעת דיבה.

אמנם הציוצים נמחקו, אך מהם הוחלף בציוץ אחר בו נכתב "הסרתי את הציוץ לפיו ייחסתי לעמית סגל את הכנת הראיון עם אברושמי, כוונה להכשיר את הרצח הפוליטי הבא או שהוא עיתונאי חבלה. אני מתנצלת מעומק ליבי על דברי, שכללו שקרים והסתה כלפי עמית. לא הייתה לכך שום הצדקה. שוב אלפי סליחות".

אבל זה לא סיפק את סגל, הבוקר הוא צייץ שוב "שני גיבורי מקלדת מחקו את הציוץ. עם זאת , ולאור הימנעותם מהתנצלות מפורשת והימנעותם מההסתה והשקרים, מחר תוגש נגד שניהם תביעת לשון הרע, בידי עו"ד ישגב נקדימון שכבר ייצג אותי בהצלחה רבה. בהליכים משפטיים מול יצחק לאור ואורן חזן. פוסטים שקריים ומסיתים נוספים ייבחנו גם. הכסף יתרם כמובן".