אינטל הודיעה: נאפשר לכולם לעבוד מהבית עד סוף יוני 2021

בנוסף, החברה תחל תוכנית חדשה, במסגרתה ניתן יהיה להגיש החזר הוצאות חודשי בגין טיפול בילדים או עזרה עבור לימודים מרחוק כמו גם סיוע בטיפול בהורים מבוגרים - זאת בגין ימים שבהם בתי הספר יהיו סגורים נוכח משבר הקורונה

בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: Steve Marcus, רויטרס
בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: Steve Marcus, רויטרס

בעוד שהמשק מנסה למצוא עוד ועוד דרכים לשוב ל"נורמליות", ענקיות הטק, שהיו הראשונות לעבור לעבודה מהבית, קובעות בזו אחר זו תאריכי חזרה למקומות העבודה עמוק אל תוך שנת 2021. לאחר שחברות כמו גוגל ואמזון הודיעו כי עובדיה יוכלו להמשיך לעבוד מהבית עד 2021, וחברות כמו טוויטר הודיעו כי עובדיהן לא יצטרכו לשוב לעולם אל המשרד - הודיעה היום (א') אינטל כי תאפשר לעובדים שמעוניינים בכך, להמשיך לעבוד מהבית עד סוף יוני 2021.

"חברת אינטל עדכנה את עובדי החברה ברחבי העולם בהמשך מדיניות העבודה תחת מגבלות ה-covid-19. ראשית, החברה דוגלת בגישת החזרה לקמפוסים בשלבים, אך עם זאת ובהתאם למצב הנוכחי, אינטל תאפשר לעובדיה שמעוניינים בכך להמשיך לעבוד מהבית עד סוף חודש יוני 2021", נכתב בהודעה שפרסמה היום החברה.

נוסף על מועד החזרה למשרדים, עדכנה אינטל את עובדי החברה בדבר הטבות חדשות הנוגעות להתמודדות עם משבר הקורונה. על פי ההודעה, "החל מה-1 בספטמבר 2020 ועד יוני 2021 אינטל תחל תוכנית חדשה, במסגרתה ניתן יהיה להגיש החזר הוצאות חודשי בגין טיפול בילדים או עזרה עבור לימודים מרחוק כמו גם סיוע בטיפול בהורים מבוגרים - זאת בגין ימים שבהם בתי הספר יהיו סגורים נוכח משבר הקורונה".

היקף ההטבה יעמוד על 300 דולר לחודש, ולעובדים סטודנטים - 150 דולר לחודש.

בשל השתנות התנאים הפיזיים במעבר לעבודה מהבית, אינטל תאפשר לעובדים לשלוח לביתם את הכיסא האישי שלהם ששימש אותם בקמפוס אינטל. החברה תעניק החזר הוצאות בגובה של עד 500 דולר "לטובת רכש של ציוד משרדי" ומימון של 30 דולר לחודש עבור הוצאות על תקשורת אלחוטית ווי-פי הקשורות לעבודה.

לאחרונה הודיעו כמה מענקיות הטכנולוגיה על הארכת תקופת העבודה מהבית עמוק אל תוך 2021. במיקרוסופט יעבדו מהבית עד סוף ינואר 2021, וגוגל הודיעה כי עובדיה יוכלו לשוב למשרדים לא לפני סוף יוני 2021. גם בפייסבוק יחזור לעבוד מהבית רק ביולי בשנה הבאה וזאת בהמשך להכרזת מנכ"ל החברה מארק צוקרברג, כי תוך 5-10 שנים כמחצית מכלל העובדים יעברו לעבודה מהבית, בלי קשר לקורונה.

מי שכנראה לקחו את תוכניות המעבר לעבודה מהבית הכי רחוק, הן החברות טוויטר ו-Square . המנכ"ל שלהן, ג'ק דורסי, הודיע לעובדים על מעבר כולל לעבודה מהבית ללא הגבלת זמן, ללא קשר להגבלות הרשמיות בהקשר של משבר הקורונה.