רוצים לטוס? התייקרות של עשרות אחוזים במחירי ביטוח הנסיעות

לקראת חידוש הטיסות, חברת פספורטכארד מפרסמת תעריפים מעודכנים לביטוחי נסיעות בתקופת הקורונה • המחירון החדש הוא דינמי ומשתנה בהתאם למדינות היעד ומצב התחלואה בה ובהתאם לגילו של המבוטח

ביטוח נסיעות / ביטוח נסיעות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ביטוח נסיעות / ביטוח נסיעות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת פספורטכארד מפרסמת את תעריפי ביטוח הנסיעות שלה המותאמים למגפת הקורונה. המחירים משקפים התייקרות של עשרות אחוזים לעומת מחירי פוליסות הנסיעות של לפני המגפה.

כך למשל נוסע בריא למדינה ירוקה - לדוגמה קפריסין - בגיל 30 ישלם כשמונה דולר ליום כולל כבודה, ביטול נסיעה, צד ג', הוצאות רפואיות הקשורות בנגיף הקורונה, איתור וחילוץ (עלות הביטוח הבסיסי ללא כבודה וביטול טיסה היא 5.5 דולר). אותו אדם שטס למדינה אדומה - לדוגמה ארגנטינה - ישלם כ-15 דולר ליום על אותו הביטוח (12.5 דולר ליום ללא כבודה וביטול טיסה). המחירים הללו הם לאדם בריא וצעיר והם מתייקרים ככל שעולה רמת הסיכון של הנוסע.

בעולם החדש של ביטוחי הנסיעות, המחיר הוא דינמי והוא משתנה בהתאם למדינה ולמצב התחלואה המתעדכנים כל העת, זאת לעומת טבלת מחירים קבועה ששימשה את חברות הביטוח בעבר.

הפוליסה כוללת כיסוי הוצאות בגין בידוד או סגר בחו"ל וכיסוי לביטול נסיעה כתוצאה מהדבקות בנגיף ועוד. בחברה מסבירים כי מודל ביטוחי הנסיעות הקיים, נדרש לשינוי משמעותי בעקבות מצב התחלואה הדינמי בישראל ובעולם.

הטסים לחו"ל, יוכלו לרכוש את ביטוח הנסיעות החל מחודש לפני הנסיעה ועד יום לפני הטיסה, אז יקבע התמחור בהתאם למצב התחלואה הנוכחי במדינת היעד. הביטוח יימכר לתקופות נסיעה של עד 30 ימים ומחירו ישתנה בין מדינות המוגדרות ירוקות, שמצב התחלואה בהן נמוך ובין מדינות אדומות, שמצב התחלואה בהן חמור וההסתברות להידבקות בינונית עד גבוהה.

לא יימכר ביטוח למדינות המוגדרות "שחורות" בהן ארה"ב, ברזיל ואוקראינה - לתשומת לב הנוסעים ששואפים להגיע לאומן. בין המדינות הירוקות המוגדרות כעת: קפריסין, גרמניה, טורקיה, וייטנאם, פיליפינים ותאילנד. מדינות אדומות כוללות את: ארגנטינה, בוליביה, מולדובה, פנמה.

הפוליסה איננה מוגבלת בגיל אך החל מגיל 60 יחויבו המבוטחים בהליך חיתום רפואי (כלומר שאלון בריאות) הכולל המצאת מסמכים רפואיים. תהליך החיתום יבוסס על גורמי הסיכון בהם גיל ומחלות רקע כפי שקבע משרד הבריאות ומחיר הפוליסה יתייקר בהתאם לרמת הסיכון של הנוסע כאשר נוסעים בסיכון גבוה עשויים להיות מסורבים לרכישה של פוליסה.