משפט נתניהו: בית המשפט הורה לפרקליטות לתת הסברים על חקירת אור אלוביץ'

בית המשפט הורה לפרקליטות, בין השאר, לפרט אם יש בידיה תמליל מתוקן של השיחה המוכיחה לכאורה את טענת הסנגורים, שהופעל על אור אלוביץ' לחץ לשכנע את אביו, שאול אלוביץ', להחליף עורך דין • הפרקליטות תצטרך לספק תשובות עד ה-1 בספטמבר

מימין: רוזן, אלוביץ', בן ארי וחן, השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
מימין: רוזן, אלוביץ', בן ארי וחן, השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

הרכב בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפרקליטות לפרט ולתת הסברים בעניין תרגיל חקירת אור אלוביץ'. במסגרתו שלחו לכאורה המשטרה ורשות ניירות ערך את אור אלוביץ כדי ללחוץ על אביו שיחליף את עורך דינו ז'ק חן, על מנת שיחתום על הסכם עד מדינה ויפליל את ראש הממשלה בתיק 4000. 

הפרשה התפוצצה לראשונה ב"חדשות 12" על ידי עמית סגל בספטמבר 2019. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב לראש לשכת עורכי הדין אבי חימי כי לא נפל פגם בתרגיל החקירה, וכי עיון במכלול חומרי החקירה מלמד כי החוקרים לא יזמו או פעלו כדי להחליף את הייצוג של אלוביץ'. עם חשיפתו עורר תרגיל החקירה הדים ומחאות, כולל כאמור פנייה של ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי.

לפני כשלושה שבועות פורסם ב"גלובס" טור המפרט את הכשלים לכאורה בהתנהלות הפרקליטות בפרשת תרגיל החקירה. סנגורי אלוביץ פנו בעקבות הפרסום ודרשו מבית המשפט לקבל הבהרות בנוגע להתנהלות הפרקליטות וגורמי החקירה.

בית המשפט הורה היום (ב') לפרקליטות לפרט האם יש בידיה תמליל מתוקן של השיחה המוכיחה לכאורה את טענת סנגורי אלוביץ', ז'ק חן ומיכל רוזן, שהופעל על אלוביץ' לחץ פסול להחליף עורך דין. אם הוא קיים, הפרקליטות תצטרך להסביר ממתי הוא מצוי בידה ומדוע לא נמסר להגנה, וכן איזה מידע נוסף יש בידי המאשימה בדבר פערים בין הקלטות לבין תמלילי החקירה. כמו כן לנמק מדוע לא תערוך רשימה חדשה של החומר שנאסף, שמשקפת נכונה את תוכנם של המסמכים וסימונם.

הפרקליטות תצטרך לעשות כן עד ה-1 בספטמבר. בנוסף הורה בית המשפט לפרקליטות, עד ליום 15 בספטמבר, למסור לסנגורי אלוביץ' את סדר העדים שבכוונתה להעיד לגבי האישום הראשון, וכן תודיע מה המסמכים שבדעתה להציג לכל עד במהלך העדות.

***חזקת החפות: נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות שוחד. הנאשמים מכחישים את המיוחס להם בכתב האישום, ועומדת לזכותם חזקת החפות.