בשעה שאל על מתקדמת עם תשקיף לקראת הנפקה, נקבעה פגישה בין רוזנברג לדירקטוריון אל על

הרוכש הפוטנציאלי והצעיר מינה שורה של אנשי מקצוע לסייע במלאכת הרכישה של החברה הקורסת • המצטרפים החדשים לשורותיו של רוזנברג: פרופ' גבריאלה שלו, הכלכלן דורון כהן והאלוף (במיל') רוני נומה ששימש מפקד פיקוד מרכז לשעבר

בשעה שבדיונים בוועדת הכלכלה הנוגעים לתעופה הישראלית וליכולת של אל על לשרוד מקריסה לא מוזכרת אופציית מכירת החברה, ממשיך אלי רוזנברג (27) לדבוק בהצעתו לרכוש את השליטה באל על בסך 260 מיליון שקל להתחמש בכוורת של יועצים. אחרי תחלופה של מכתבים שלא חפו מעקיצות הדדיות בין הצדדים, בשבוע הבא (18.8) תתקיים פגישה בין רוזנברג ובין חברי דירקטוריון אל על שאותם הוא האשים בהתרשלות בתפקידם כשהם לא מקדמים את הצעתו לרכישת החברה.

במקביל מודיע רוזנברג על "מינוי ועדת היגוי לרכישה שתלווה את הליך הרכישה והנעת החברה. הליך הבחירה של חברי הועדה תוכנן בקפידה, על מנת שחבריה יתנו מענה למגוון רחב של היבטים הכלולים ברכישה זו". חברי ועדת ההיגוי כוללים את פרופ' גבריאלה שלו שמשמשת כיום כחברת סגל בכירה בקריה האקדמית אונו ויו"ר הוועדה העליונה למינוי פרופסורים של המל"ג בתחום מדעי החברה, ניהול ומשפטים. את הכלכלן דורון כהן ששימש בעבר כרכז צוות באגף התקציבים במשרד האוצר וסמנכ"ל ומנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, את האלוף במיל' רוני נומה ששימש כמפקד פיקוד מרכז וכיום בעלי חברת "ש.נ.ר.ג.י." העוסקת בפתרונות אינטגרטיביים למרחבים וערים חכמות. דמות מענף התעופה הוא מוטי אנגלמן מנכ"ל חברת תעופה "רעות נתיבי אוויר". הארבעה מצטרפים לתא"ל במיל' ראם עמינח שכבר משמש כנציג הקונה בחודשים האחרונים והמשמש בין השאר כדירקטור בכיל ובתעשייה אווירית.

אל על נשמה לרווחה אחרי שוועדת הכלכלה אישרה לדחות את מועד ההחזר של כספי הנוסעים על טיסות שבוטלו ל-1 באוקטובר. יועמ"ש החברה דן פוגלמן ציין בדיון כי מבחינת החברה הזרמה של 400 מיליון דולר דרך הנפקה המיועדת לסוף אוגוסט של 150 מיליון דולר ודרך הלוואה שאל על אמורה לקבל לאחר מכן בהיקף של 250 מיליון דולר - הוא סכום שכולל בתחשיב של החברה את החזר החוב שלה לנוסעים שמגיע לכמיליארד שקל.

בדיון בוועדת הכלכלה אמר שאול מרידור ראש אגף התקציבים באוצר, כי החשש הוא שאל על תגיע "בטעות" להקפאת הליכים ובמקרה הזה הצרכנים יהיו אחרונים בסדר הנשיה, אם כי הוא ציין כי כספי הסיוע אמורים לאושש את החברה. בדיון שהתקיים בנושא ובו נכחו נציגי האוצר ונציגי משרד התחבורה, ביקש יו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי לוודא כי לאל על מסוגלות להחזיר את הכספים לנוסעים וכי אכן הסיוע במתווה שנבחר יצא אל הדרך. אופציית הרוכש לא הוזכרה בדיון ולעומת זאת דובר על התקדמות בהכנת תשקיף לקראת ההנפקה הצפויה לסוף חודש אוגוסט.