ללא עלייה במכירות ובזכות בהלת הקורונה: הרווח הנקי של אבגול זינק במאות אחוזים

ברבעון השני נרשם רווח חריג של 17.9 מיליון דולר, בזכות הביקוש הגובר לבדים לא ארוגים המשמשים למוצרי מיגון אישי, שצריכתם עלתה משמעותית • החברה מדגישה כי רמות המחירים שמהן נהנתה לא יימשכו ברבעון השלישי

מפעל אבגול / צילום: איל יצהר
מפעל אבגול / צילום: איל יצהר

תוצאות כספיות חריגות לחברת אבגול, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה בעולם: החברה, שמייצרת ומשווקת מוצרים מבד לא ארוג, הציגה ברבעון השני של 2020 שיפור של מאות אחוזים ברווחיותה בזכות ניצול מהיר של הביקוש בשוק, אבל הדגישה כי רמות המחירים שמהן נהנתה לא יימשכו ברבעון השלישי.

אבגול  רשמה ברבעון השני רווח נקי של 17.9 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 2.5 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל ב-2019. במחצית הראשונה של 2020 הסתכם הרווח הנקי ב-26.1 מיליון דולר, לעומת 6.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בתגובה לתוצאות המרשימות טיפסה מניית אבגול בכ-5% והשלימה זינוק שנתי של 42%, למחיר המשקף לחברה שווי של 1.35 מיליארד שקל.

את הצמיחה החדה ברווחיות הרבעונית השיגה אבגול ללא שינוי משמעותי בהכנסות ממכירות, וללא צעדי התייעלות חריפים - מצב המעיד לרוב על כשל שוק קצר טווח, שנוצל בהצלחה בידי החברה. ברבעון השני של 2020 צמחו הכנסות החברה ממכירות ב-1.5% ל-103 מיליון דולר, ואילו במחצית הראשונה של השנה דווקא נרשמה ירידה של 7% בהכנסות ממכירות ל-193.7 מיליון דולר.

התחילה לייצר גם בדים למסיכות

אבגול עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית, מוצרי היגיינה רפואיים, מגבונים, מסיכות היגייניות ועוד. במהלך המחצית הראשונה של 2020, התחילה החברה לייצר ולמכור בדים לא ארוגים שנועדו לייצור מסיכות, חלוקים רפואיים ומוצרים נוספים שנועדו להתמודדות עם מגפת הקורונה.

לדברי אבגול, התוצאות החזקות שהציגה, נרשמו בעיקר בזכות הביקוש הגובר לבדים לא ארוגים המשמשים חומר גלם למוצרי מיגון אישי (PPE), שצריכתם עלתה משמעותית בעקבות התפרצות הקורונה, וכן בזכות יכולת החברה להגיב במהירות וביעילות למגמות שוק משתנות. על פי החברה, "הרווחיות הגבוהה נובעת בעיקר מעודפי ביקושים לבדים לא ארוגים, המשמשים לייצור מוצרי מיגון אישי ומוצרים רפואיים שנועדו להתמודד עם מגפת הקורונה, ולמוצרי היגיינה שהביקוש והרווחיות שלהם עלו משמעותית בתקופה, בעיקר באסיה".

אבגול הוסיפה כי "החברה זיהתה את הפוטנציאל ואת המחסור בייצור של מוצרי בד לא ארוג הנדרשים בעיקר לשווקי ה-PPE והשוק הרפואי, ובהתאמה נקטה בפעולות על מנת להתאים את קווי הייצור שלה, ולתמוך בייצור של מוצרים PPE שונים בהתאם לדרישות השוק".

עם זאת, החברה גם הדגישה כי מאז סיום הרבעון השני ועד היום חלה ירידה במחירים וברווחיות של המוצרים האלה, בעיקר לאור עלייה משמעותית בהיצע, עקב התווספות של כמות ניכרת של קווי ייצור חדשים, המספקים בדים לא ארוגים לשוק המסיכות.

"מגמה זו מובילה לאיזון בין הביקוש להיצע וחזרת המחירים למחירי השוק טרום תחילת משבר הקורונה. החברה מעריכה כי תמשיך לייצר ולמכור בדים במחירי השוק למוצרי PPE ולמוצרים רפואיים גם בטווח הארוך בכל אתרי החברה ברחבי העולם", הסבירה הנהלת אבגול.

בזכות המחירים הגבוהים, זינק הרווח הגולמי של אבגול ברבעון השני ב-96% ל-34.5 מיליון דולר והיווה 33.4% מסך ההכנסות. עם זאת, במחצית הראשונה כולה צמח הרווח הגולמי בשיעור מתון יותר של 41% ל-52.4 מיליון דולר והיווה "רק" 27% מסך ההכנסות.

באבגול מעריכים כעת כי המחירים והרווחיות לא יישארו ברמות הגבוהות כפי שחוותה בתקופה המדווחת, לאור מגמת ההתאזנות של הביקוש וההיצע. לדברי המנכ"ל, שחר רחים, אבגול הצליחה להתאושש במהירות מסגירת מפעל החברה בסין במהלך הרבעון הראשון, וחזרה לפעילות תפעולית מלאה כבר בתחילת מרץ, תוך כניסה מהירה לשוק חדש של ייצור הבדים הלא ארוגים למסיכות פנים ומוצרי מיגון אישי נוספים.

"במקביל זיהתה החברה הזדמנויות מכירה של מוצרי היגיינה ומדיקל בעלי שולי רווח גבוהים יותר ללקוחות חדשים. עם התפשטות מגפת הקורונה באופן גלובלי, יכולות אלה אומצו באופן מיידי בכל אתרי החברה, במטרה לתמוך בביקושים הגבוהים שנוצרו בשווקים המקומיים לבדים לא ארוגים שישמשו לייצור מוצרים רפואיים, הכוללים מסיכות, חלוקים רפואיים ומגבונים סטריליים", הוסיף המנכ"ל רחים.