בניגוד למגמה של עבודה מרחוק: אמזון מרחיבה משרדים ומוסיפה אלפי משרות

אמזון מרחיבה את משרדיה הפיזיים בשש ערים אמריקאיות, ומוסיפה אלפי מקומות עבודה בערים הללו, באינדיקציה לכך שענקית הטק נערכת לטווח הארוך של עבודה משרדית למרות שחברות אחרות מאמצות עבודה מרחוק

ג'ף בזוס / צילום: רויטרס  Shannon Stapleton
ג'ף בזוס / צילום: רויטרס Shannon Stapleton

אמזון מרחיבה את משרדיה הפיזיים בשש ערים אמריקאיות, ומוסיפה אלפי מקומות עבודה בערים הללו, באינדיקציה לכך שענקית הטק נערכת לטווח הארוך של עבודה משרדית למרות שחברות אחרות מאמצות עבודה מרחוק.

אמזון נערכת להוספת 3,500 משרות במוקדים בניו יורק, פיניקס, סאן דייגו, דטרויט ודאלאס, הודיעה החברה היום (ג'). התוכניות כוללות 2,000 עובדים בבניין היסטורי במנהטן שבו שכנה בעבר חנות הכלבו הראשית של רשת לורד אנד טיילור. אמזון קנתה את הבניין על השדרה החמישית מ-WeWork, ששייכת ל-We, ביותר ממיליארד דולר, לפי יודעי דבר.

תוכניות החברה מסיאטל מנוגדות לאלו של כמה חברות טק גדולות אחרות במהלך מגפת הקורונה, שאימצו עבודה מרחוק לטווח הארוך. פייסבוק הודיעה במאי שהיא תעבור לעבודה מרחוק משמעותית בעשור הקרוב, וטוויטר הודיעה לעובדיה שהם יוכלו לעבוד מהבית עד הודעה חדשה.

אמזון, ששיגרה עובדים לעבוד מהבית כבר בתחילת המגפה, הרשתה לעובדים שיכולים לעשות זאת להמשיך לעבוד מהבית עד 8 בינואר 2021. עם זאת, החברה צופה שרוב עובדיה יחזרו לעבוד ממשרדיה יום אחד, מסרה סגנית הנשיא לפיתוח כוח עבודה, ארדיין וויליאמס.

"היכולת להתחבר עם בני אדם, היכולת של צוותים לעבוד יחד במצבי אד הוק - אפשר לעשות את זה בצורה וירטואלית, אבל זה לא כזה ספונטני", אמרה וויליאמס בראיון. "אנחנו מצפים לחזרה למשרדים".

אמזון מוסיפה שטח משרדי כולל של 83612.736 מ"ר בשש הערים שבהן היא מתרחבת. השטח בניו יורק לבדו הוא 58,500 מ"ר.

המשרות במוקדים הללו יכללו הנדסה וניהול מוצרים, וכל עבודות שקשורות למחלקות שונות, כולל אמזון שירוי אינטרנט, הצוות של העוזרת הווירטואלית אלכסה, של הפרסום ואמזון פרש. כל המשרות שיתווספו יהיו חדשות, אמרה וויליאמס.

המגפה מעצבת מחדש את מבני העבודה התאגידיים. שווקים מרכזיים כמו סאן פרנסיסקו וניו יורק עוברים עזיבה של עובדים רבים כאשר חברות מאמצות עבודה מרחוק, וסקרים מראים שעובדים רבים מעדיפים אופציה כלשהי של עבודה מרחוק. מעט חברות מעריכות שהעבודה מרחוק תיעלם בטווח הקרוב, אך כמה מנהלים אומרים שהשקפותיהם השתנו והם כבר אינם רואים את העבודה מהבית מתמסדת לצמיתות.

אמזון אמרה שההתרחבות שלה אינה נובעת מתמריצים כספיים כלשהם של רשויות מקומיות או מדינות. החברה מקבלת כמה תמריצים לבניה יחד עם העסקה של בניין לורד אנד טיילור במנהטן, שיפחיתו עלויות של שיפוץ השטחים. המשרד זה במנהטן אמור להיפתח ב-2023.

תוכניותיה של אמזון, בייחוד בניו יורק, מראות שחברות הטק הגדולות לא נגמלו בהשתקעות בערים גדולות שבהן המשרדים יקרים יחסית.

פייסבוק הסכימה לאחרונה לשכור את כל השטח המשרדי, 730,000 רגל רבוע, של בניין ג'יימס פארלי במידטאון מנהטן. אמזון תכננה לפני יותר משנה להקים מטה חברה שני בקווינס, אך התוכנית עלתה על שרטון בעקבות התנגדות של כמה פקידים במדינה, בעיר ובקונגרס לתוכנית, שכללה תמריצי מס בסך כ-3 מיליארד דולר.

מיקומים עירוניים נשארו בליבת המבנה התאגידי של אמזון והם מספקים את הכשרונות הנחוצים לכוח העבודה, אמרה וויליאמס. היא מעריכה שאנשי מקצועות טכניים ימשיכו לנדוד לסביבת עבודה עירונית.