גילעד אלטושלר: "צריך להגיד לאוצר: הלו! אנחנו במדינה של יהודים, תמיד יהיו קומבינות"

מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר-שחם אמר בכנס שקיים המכון לדמוקרטיה, כי מעסיקים רבים ניצלו את מדיניות הממשלה בנוגע לחל"ת כדי לצמצם את כוח האדם שלהם • בנוסף הוא מתח ביקורת על הקשיים שמערים האוצר על קבלת מענקים כדי "לא לצאת פראייר"

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר, גלובס
גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר, גלובס

"צריך להגיד למעסיקים הגדולים במשק זה לא הזמן לפיטורים, זה לא הזמן להתייעלות", כך אמר היום גלעד אלטשולר, מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר-שחם בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

בתשובה לשאלה כיצד להשיב את הצמיחה למשק אמר אלטשולר כי "יש הרבה חברות שמרוויחות לא מעט, וכתוצאה מזה שהיה חל"ת הם פתאום הבינו שאפשר להסתדר גם עם 15% או 10% מהעובדים - ולא צריך להחזיר אותם. אפשר להגיד לחברות הגדולות והמבוססות האלה שלא עברו משחור לאדום - מרווח להפסדים - שזה לא הזמן לפיטורי התייעלות".

אלטשולר נשאל על ידי נשיא המכון לדמוקרטיה יוחנן פלסנר האם הוא כמשקיע לא היה תובע חברה שלא מוכנה להתייעל והשיב כי "אני בתור משקיע לא אתבע אותן כי יש פה גם עניין של תדמית. אם בנק או חברת ביטוח יעשו עכשיו התייעלות ויפטרו מאות אנשים - הציבור יעניש אותם על זה. חברות יכולות להרשות לעצמן לדחות בשנה או שנתיים וגם אם הם ירוויחו כמה מליוני או עשרות מיליוני שקלים פחות - זה לא נורא כל כך".

אלטשולר נשאל כיצד שוק ההון יתייחס לזה והשיב כי "אני חלק משוק ההון אם אני רואה שחברה מתייחסת באנושיות לעובדים שלה זו כבר נקודת זכות. ואני אהיה מוכן לשלם יותר על החברה הזו מאשר על חברה אחרת. יש חברות שלא מתנהגות באנושיות לעובדים שלהן - אני בכלל לא אסתכל עליהן.

"יש היום מדדים בארה"ב ואתה רואה שלאורך שנים חברות שמתנהגות באנושיות בסופו של דבר הן גם יותר טובות ולכן אני חושב שגם פה פנייה לחברות הגדולות שזה לא הזמן שתתייעלו - זה משהו שבהחלט היה צריך לעשות. יש כאלה שעושים את זה לבד ולא צריכים שיבקשו אותם".

"הסיוע לא מגיע למי שזקוק לו"

אלטושלר מתח בדבריו ביקורת על הסיוע הממשלתי ואמר כי הוא לא מגיע לכל מי שזקוק לו. לדבריו, "הבעיה שהישראלי לא אוהב להיות פראייר והאוצר לא אוהב להיות פרייאר. אז הוא אומר אולי יהיו כאלה שיתחכמו אז מקשים ומקשים כדי לעצור את אותם כמה מתוחכמים שמנסים לקבל כספים שלא מגיעים להם - אז כדי שאלה לא יקבלו, אז כולם לא מקבלים. צריך לתת קודם ואחרי זה לתפוס את אלה שעשו את זה בתחכום - ותעניש אותם. גם היום אני שומע מלא מעט עסקים שהעובדים שלהם בחל"ת והם משלמים להם תוספת קטנה בשחור. ברור שתמיד יהיו קומבינות - הלו! אנחנו במדינה של יהודים אז תמיד יהיו קומבינות אבל זה לא מה שצריך להוליך אותנו".