דרום קוריאה מחמירה הנחיות לאחר עלייה משמעותית במספר הנדבקים

גורמי הרפואה במדינה מוטרדים לאחר שביום ראשון התגלו 279 נדבקים חדשים, רובם באזור סיאול

אזרח דרום קוריאני מצלם מועדון לילה שנסגר עקב הגל שני, בסיאול / צילום: Ahn Young-joon, Associated Press
אזרח דרום קוריאני מצלם מועדון לילה שנסגר עקב הגל שני, בסיאול / צילום: Ahn Young-joon, Associated Press

רשויות הבריאות בדרום קוריאה הידקו את ההנחיות במדינה אחרי שדווח בתחילת השבוע על שיא יומי של כמה חודשים במספר ההידבקויות בקורונה.

ביום ראשון התגלו 279 נדבקים חדשים, כך מסרו רשויות הבריאות. רובם נרשמו באזור  סיאול, עיר הבירה, שבו מתגוררת כמחצית מאוכלוסיית המדינה.

למרות שהמספרים נמוכים בהשוואה למדינות אחרות, יום ראשון היה השלישי ברציפות שבו המדינה דיווחה על יותר מ-100 מקרים חדשים. מספרים כאלו נרשמו רק בחודש מרץ, כשקוריאה הייתה המדינה הנפגעת ביותר אחרי סין.

רבים מהמקרים החדשים היו בין מתפללים בשתי כנסיות ואלו שהיו במגע איתם, כך מסרו רשויות הבריאות. גם גל ההידבקויות הראשון במדינה במרץ התרכז סביב כנסייה גדולה שבה נדחסו מאמינים רבים יחד במבנה סגור.

העלייה האחרונה במקרי הקורונה, והקשר שלה לכנסיות, מעוררים דאגה בין פקידי ממשלה בקוריאה, שחוששים מגל שני של המגפה שימחק חודשים של עבודה מאומצת שריסנה בהצלחה את הגל הראשון.

"מקרי קורונה שמתרכזים סביב כמה כנסיות נמצאים בעלייה", אמר נשיא המדינה, מון ג'אה-אין בהודעה שפרסמה לשכתו ביום ראשון. "צפוי שיהיו מספרים גדולים של הידבקות לזמן מה. זהו מצב חמור מאד".

בתגובה, הרשויות הידקו את הוראות הריחוק החברתי ברחבי המדינה. זאת לאחר שההוראות הוקלו מאז אפריל, כאשר מספר המקרים החדשים היומי נשאר דו-ספרתי.

בין ההחמרות: נוכחות קהל במשחקי בייסבול וכדורגל נאסרה, זאת לאחר שהמדינה התירה נוכחות של 30% באיצטדיונים; מועדוני קריוקי, מועדוני לילה וחדרי כושר סגורים חייבים לאכוף אמצעים כמו עטיית מסכה ושמירה על רשימת מבקרים על מנת להישאר פתוחים; ומשרד החינוך ייעץ לבתי ספר להקטין את מספר התלמידים הנוכחים, ולהסתמך על אופציות למידה מרחוק.

הממשלה גם הורתה לרשויות אכיפת החוק לחקור כהן דת בכיר בכנסיית סראנג ג'ייל, אחת מאלו שחשודות בקשר לעלייה האחרונה במספרי הנדבקים. פקידים אומרים שכוהן הדת, ג'ון קוונג הון, הפיץ מידע כוזב. הכומר הזה, שידוע כמתנגד פוליטי קולני של הנשיא מון, השתתף בעצרות אנטי-ממשלתיות גדולות במרכז סיאול בסוף השבוע שעבר,והתעלם מהוראות לבודד את עצמו אחרי שמקרי קורונה התגלו בין כמה מחברי קהילתו.

מון מסר שהממשלה תנקוט יד קשה נגד אלו שמתעלמים מההוראות של רשויות הבריאות, והגדיר סירובים כאלו כתוכחה נגד מערכת הבריאות במדינה.