בורסות עולם | סיקור שוטף

תוך היפוך מגמה ובניגוד לשוקי אסיה ואירופה: וול סטריט ננעלה בעליות

הישג משפטי בקליפורניה הקפיץ את אובר וליפט • בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים בהובלת הפוטסי הבריטי • דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב גבוהות מהצפוי • הפד שוקל לצמצם את התמיכה בשוק לפי פרוטוקול הישיבה האחרונה של הריבית • סין וארה"ב יקיימו שיחות סחר בימים הקרובים

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בבורסות לניירות ערך בניו יורק ננעל בעליות, וזאת לאחר פתיחה שלילית. בקרב המדדים המובילים מדד הנאסד"ק הוסיף היום כ-1.06%, אחריו S&P 500 עם עלייה של 0.32%. הדאו ג'ונס ננעל עם תוספת של 0.17%. 

הסנטימנט החיובי של המשקיעים, שנראה כי השתנה במהלך המסחר, מגיע בניגוד לנתוני המאקרו הלא מעודדים שממשיכים לזרום ממשרדי הממשל האמריקאי ובניגוד לבנק הפדרלי שמאשרר כי הסבירות שכלכלת ארה"ב תתאושש בזמן הקרוב מהמשבר לא גבוהה. 

22:20

בית המשפט בקליפורניה האריך את המועד שבו אובר וליפט יצטרכו לעמוד בדרישת המדינה לגבי מודל ההעסקה שלהן. בעקבות ההודעה אובר מזנקת כעת במסחר. 

כמו כן, מניית טסלה עולה כעת ב-7% עם מחיר למניה שכבר עובר את ה-2,000 דולר. בשבועות האחרונים טסלה הוכתרה להיות יצרנית הרכב בעלת השווי שוק הגבוה ביותר עם זינוק של מאות אחוזים במנייה מאז הירידות של תחילת הגל הראשון. 

20:50

על רקע הדרישה של מדינת קליפורניה מחברות התחבורה השיתופית אובר וליפט  להכיר בנהגי החברה כעובדים ישירים ולא כעובדי קבלן, ליפט מסירה את הכפות ומקפיאה את שירותיה במדינה כאקט של מחאה. חברת אובר  טרם פרסמה התייחסות בנושא. 

18:40

המדדים המרכזיים בבורסות אירופה ננעלו בירידות שערים. לונדון הובילה את הירידות כאשר הפוטסי הבריטי השיל כ-1.5% מערכו, בפרנקפורט הדאקס נחתך ב-1.15% ובפריז הקאק התכווץ בכ-1.15%. 

בניו יורק נראה כי המדדים מתאוששים מהפתיחה השלילית כאשר מדד דאו ג'ונס נסחר כעת ביציבות, מדד S&P 500 מוסיף 0.1% לערכו והנאסד"ק עולה ב-0.6%. 

אפל  ממשיכה לשבור שיאים ואחרי שהוכתרה להיות החברה הנסחרת בעלת השווי השוק הגבוה בוול סטריט, 2 טריליון דולר, היא מוסיפה כעת 1.7%. אינטל  עולה ב-2%, אנבידיה  נסחרת ביציבות.

16:30

יום המסחר בבורסות ניו יורק נפתח בירידות שערים. כך, המדדים נאסד"ק ודאו ג'ונס יורדים בכ-0.4%, מדד S&P5 500 יורד בכ-0.5%. המגמה האדומה בשווקים מגיעה כאמור על רקע הגידול במספר דורשי העבודה ועל רקע הפרוטוקולים של הבנק הפדרלי. 

עם פתיחת המסחר מדד VIX  המכונה גם כ"מדד הפחד" קופץ בכ-8%. 

בגזרת הסחורות, הזהב יורד כעת בכ-1.55% ומחירו לאונקייה עומד על 1938 דולר. הנפט יורד בכ-2.66% (חוזים לחודש אוקטובר) כאשר מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד על כ-42 דולר. 

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע שעבר הגיעו ל-1.1 מיליון בקשות, מעבר לתחזיות ל-925 אלף בקשות.

מדד הייצור של פילדלפיה בחודש אוגוסט הסתכם ב-17.2 נקודות, מתחת לצפי לקריאה של 21 נקודות.

11:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל תחת לחץ בצל פרוטוקול הפד שפורסם אמש ולפיו חברי ועדת השוק הפתוח (FOMC) הביעו רצון לצמצם את התמיכה בשוק החוב בניסיון לשלוט על עקומת התשואות.

הירידות שנרשמו בפתיחה מתגברות לפי שעה, בהובלת מדד הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי שמאבדים 1.7% כ"א. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-8%.

שר המסחר הסיני אמר היום כי ארה"ב סין צפויות לקיים שיחות סחר בימים הקרובים.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות חדות בהמשך לפרוטורול הפד שהעלה את האפשרות לצמצום התמיכה של הפד בשווקים. מדד הדאקס הגרמני צונח ב-1.2%, הקאק מאבד 1.3% והפוטסי יורד ב-1.1%.

08:45

בורסות אסיה נסחרות בירידות בהמשך לפרוטוקול הפד שפורסם אמש בארה"ב. הבורסה בשנחאי מאבדת 1%, הונג קונג צונחת ב-2% ומדד הניקיי מאבד כ-1%.

בפרוטוקול הפד שפורסם אמש בלטו דבריו של היו"ר פאוול כי משבר הבריאות הציבורי המתמשך בארה"ב ישפיע על בכבדות על הפעילות הכלכלית, התעסוקה והאינפלציה בטווח הקרוב, ומהווה סיכונים ניכרים לתחזית הכלכלית בהסתכלות לטווח הבינוני. אם לא די בכך, לראשונה הפד מאותת על רצון לגמול את השוק מהתמיכה,  כאשר חבריי הוועדה הביעו ספקנות לגבי המשך הרכישות בשוק אגרות החוב כדי לשלוט על עקום התשואות הממשלתי. 

הבורסה בדרום קוריאה בולטת בירידות של 2.7% בצל הדיווח של סוכנות הידיעות Yonhap לפיו עלה מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בשלוש ספרות זה היום השביעי ברציפות. 

סין הודיעה כי אין שינוי בריבית על ההלוואות, כאשר זו לשלוש שנים נותר על 3.85% ןזו לחמש שנים על 4.65%. זאת בהתאם לציפיות בשוק.

השווקים באינדונזיה ומלזיה סגורים לרגל חג.