אלפים הפגינו מחוץ לבית ראש הממשלה; עשרות נעצרו

חלק ממארגני המחאה ביקשו מהמשטרה לאפשר צעדת מחאה מגשר המיתרים ועד לבלפור אך המשטרה לא נעתרה לבקשה • על אף זאת מפגינים החלו בתהלוכה; בתגובה המשטרה עצרה מפגינים שהשתתפו בצעדה • דוחות חולקו על אי עטיית מסכות

מפגינים בכיכר פריז בירושלים. הערב / צילום: אלבום פרטי
מפגינים בכיכר פריז בירושלים. הערב / צילום: אלבום פרטי

אלפים הפגינו הערב מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. כמו כן, מפגינים מספרים כי המשטרה מחלקת דוחות על אי עטיית מסכות. במקביל המשטרה עצרה מספר מפגינים שהשתתפו בצעדת המחאה מגשר המיתרים. 

אתמול, יום ו', הגיעו אלפים לקבלת שבת עם מובילי מחאת 'אין מצב', אמיר השכל ואחרים. אותם המפגינים הגיעו אחרי שביום ה', בשעות הצהריים פינתה המשטרה בכוח את מתחם המפגינים בסמוך לבית ראש הממשלה כדי לטובת הפגנת התמיכה בנתניהו ביום חמישי בערב. בסופו של דבר הפגנת התמיכה בנתניהו מנתה רק כ-300 איש.

"החליפי תתפטר"  / צילום: דניאל נחום
 "החליפי תתפטר" / צילום: דניאל נחום

מוקדם יותר, חלק מהמארגנים של ההפגנה, דביר רוזן ורועי פלג ביקשו מהמשטרה לקיים צעדת מחרה מגשר המיתרים ועד לבלפור.

המשטרה לא נעתרה לבקשת המפגינים וזאת בשל "בשל פגיעה במרקם חיי השגרה של תושבי העיר ומבקריה שכן מדובר בציר הכניסה והיציאה הראשי של העיר".

המשטרה מסרה כי הם הציעו למארגנים חלופות שיאפשרו את קיום התהלוכה ממוקדים שונים "תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים, אך בשלב זה הם סרבו". בתוך כך המפגינים, למורת משטרת ישראל החליטו לקיים את התהלוכה. 

מארגני המחאה מסרו: "משטרת נתניהו בראשות דורון ידיד בוחרת פעם אחר פעם לפגוע בזכותנו הדמוקרטית להפגין מראה את הסיאוב והשחיתות שמשתלטים על כל חלקה טובה במדינת ישראל. התירוצים והשקרים של המשטרה חוצים כל שבוע גבולות חדשים, רק שלשום ראינו את המשטרה מפנה את מאהל המחאה עבור 150 איש כדי לאפשר אספת בחירות של הנאשם. נדמה כי ניצב ידיד יעשה הכל כדי להתמנות למפכ"ל. כמנהגם של מחאות רבות בעולם אנו דורשים להביע את מחאתנו בצעדה, עצוב שמשטרת ירושלים בוחרת להפוך למשטרת נתניהו".

ח"כ משה (בוגי) יעלון / צילום: אלבום פרטי
 ח"כ משה (בוגי) יעלון / צילום: אלבום פרטי

בתוך כך, כיכר פריז, ורחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג', אגרון ורמב"ן נחסמו לתנועת כלי רכב. 

עוד הערב, ברחבי גשרים במדינה ניצבו מפגינים נושאי דגלים שחורים ושלטים אחרים נגד ראש הממשלה נתניהו. על פי הערכת המארגנים מדובר במאות גשרים ובהם אלפי מפגינים.