ברוקר הביטוח הבינלאומי מארש: מחירי הביטוח בעולם התייקרו בחדות ברבעון השני

עוד על פי סוכנות הביטוח מהגדולות בעולם, ההתייקרות במחירי הביטוח כפי שבאו לידי ביטוי במדד שוק הביטוח הגלובלי שלה, הינה בשיעור החד ביותר מאז החלה מגמת ההתייקרות כאמור, ברבעון הרביעי של 2017

נעמי גיסר מנכ"לית מארש ישראל / צילום: מארש ישראל
נעמי גיסר מנכ"לית מארש ישראל / צילום: מארש ישראל

מחירי הביטוח הבינלאומיים עלו ברבעון השני ב-2020, זה הרבעון ה-11 ברציפות. כך טוענים אנשי ברוקר הביטוח הבינלאומי הגדול מארש, ב"מדד שוק הביטוח הגלובלי" של החברה. עוד על פי סוכנות הביטוח מהגדולות בעולם, ההתייקרות במחירי הביטוח כפי שבאו לידי ביטוי במדד שוק הביטוח הגלובלי שלה, הינה בשיעור החד ביותר מאז החלה מגמת ההתייקרות כאמור, ברבעון הרביעי של 2017. אגב, על פי המדד של מארש, עד הרבעון השלישי של 2017 הייתה מגמת ירידה במחירי הביטוח הגלובליים.

למחירי הביטוח העולמיים חשיבות בשורה ארוכה של ביטוחים גם בישראל, בדגש על ביטוחים שיש בהם רכיב משמעותי של ביטוח משנה ושנעשים תוך שיתוף בסיכון הביטוחי המקומי של חברות ביטוח זרות. מדובר למשל בביטוחי רכוש וחבויות גדולים או בביטוחי אחריות מקצועית ודירקטורים ונושאי משרה, שבהם המחיר בישראל הוא נגזרת של מה שקורה בעולם.

בהקשר זה מגלים במארש כי הגידול הניכר ביותר נרשם בביטוחי אחריות מקצועית ודירקטורים ונושאי משרה. בביטוחי אלה מורגשת מגמת ייקור בשיעור דו ספרתי ניכר, שברבעון השני השנה עמד על 37% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וזאת בהמשך לעלייה של 26% שנרשמה ברבעון הראשון השנה, אליבא מארש. בחלק מהשווקים, כמו למשל בבריטניה, מדובר על זינוק משמעותי אף יותר של ה"ביטוחים הפיננסיים" ובראשם ביטוחי הדירקטורים ונושאי משרה.

לביטוחים אלה השפעות על חברות וגופים גם בישראל, שחייבים ביטוחים אלה בשל היותם חברות ציבוריות או בעלות ממשק עם הציבור. בשנים האחרונות נשמעות טענות רבות מצד חברות ובעלי מקצוע על ייקור ניכר במחירי הביטוח לאחריות מקצועית ולדירקטורים ונושאי משרה, לצד קיטון בהיקפי הכיסוי - מה שנקרא הקיבולת הביטוחית.

כך, נעמי גיסר, מנכ"לית מארש ישראל, מוסרת כי "כאשר מעורבים מבטחים מחו"ל, בין אם בצורה ישירה ובין אם כביטוח משנה לחברות הביטוח המקומיות, המגמה שרואים בחו"ל באה לידי ביטוי אפילו ביתר שאת בישראל, היות שמבטחים רבים בחו"ל מעדיפים בענפי ביטוח מסוימים להקצות את התמיכה שלהם למדינות אחרות, ופחות מבטחים מעוניינים לבטח בישראל".