בשיא המשבר הכלכלי, הכנסת יוצאת לפגרה של שבוע

פגרת הכנסת נמשכת בדרך כלל מאוגוסט ועד סוף תקופת חגי תשרי, אלא כעת הכנסת תצא לפגרה קצרה בשבוע הבא ולפגרה נוספת שתצומצם לתקופת החגים

מתוך מליאת הכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מתוך מליאת הכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הפגרה של הכנסת, שנמשכת בדרך כלל מאוגוסט ועד סוף תקופת חגי תשרי, הצטמצמה השנה. כעת, הכנסת תצא לפגרה של שבוע ופגרה נוספת צפויה להתקיים בתקופת החגים.

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ איתן גינזבורג, אישרה היום את בקשת יו"ר הכנסת יריב לוין, לבטל את  דיוני מליאת הכנסת בימים שני, שלישי ורביעי בשבוע הבא (בין התאריכים 31 באוגוסט עד 2 בספטמבר). 

לוין כתב לוועדה כי "לאורך כל שנות עבודת הכנסת, היה נהוג לצאת לפגרה מט' באב ועד לאחר החגים. נוהג זה נקבע בהסכם קיבוצי עם ועד עובדי הכנסת, לפיו הכנסת יוצאת להדממה וחופשה מרוכזת בת שבועיים ימים במחצית השנייה של חודש אוגוסט. אולם נוכח המצב המיוחד, מצאתי לנכון שלא לפנות לוועדת הכנסת ולבקש לאשר את פגרת הכנסת, תוך תיאום עם ועד עובדי הכנסת אשר אני מבקש להביע את הערכתי להבנה שגילו חבריו למצב המיוחד.

אולם מאחר ויש הכרח לבצע עבודות תחזוקה המחייבות הדממה של הבניין, החלטתי לקבוע זמן מינימאלי, הדממה שתחול מיום חמישי ז' באלול תש"פ 27.8.20 עד ליום חמישי י"ד אלול תש"פ 3.9.20. בימים אלו משכן הכנסת יהיה סגור ולא יתקיימו ישיבות. ופגרת הכנסת תצומצם לתקופת החגים".