שחר בר אור, מנכ"ל ווסטרן דיגיטל ישראל, פורש, ויוחלף ע"י בועז גרינברג

בר אור הצטרף לווסטרן דיגיטל לאחר שרכשה את סאנדיסק ב-2016 • ווסטרן דיגיטל מעסיקה בישראל מעל ל-1,000 עובדים בשלושה מרכזי פיתוח

שחר בר אור / צילום: איל יצהר, גלובס
שחר בר אור / צילום: איל יצהר, גלובס

בועז גרינברג (47) מונה למנהל הפעילות של ווסטרן דיגיטל בישראל, כך הודיעה החברה היום. גרינברג יחליף בתפקיד את שחר בר אור, שעוזב את החברה לאחר 14 שנה, מתוכן שבע כמנכ"ל. חלק מהשנים הללו היו במסגרת שתי חברות: אם-סיסטמס שנמכרה ב-2007 לסאנדיסק, שבעצמה נמכרה לווסטרן דיגיטל ב-2016. בר-אור היה אחראי על שלושה מרכזי פיתוח, בכפר סבא, עומר ותפן, שבהם מועסקים מעל 1,000 עובדים.

גרינברג הצטרף לסאנדיסק ב-2007, ולפי ההודעה לעיתונות הוא שימש במספר תפקידים, במסגרתם הוביל פיתוח של מספר דורות של פתרונות ה-iNAND של החברה ומוצרי SSD. לגרינברג תואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה מאוניברסיטת תל אביב וטרם הצטרפותו לווסטרן דיגיטל עבד במספר חברות סטארט אפ כ-10 שנים.

במקביל לתפקידו, בר אור מעורב בפעילויות חברתיות רבות והוא היה מעורב למשל בפיתוח הכשרות לנשים חרדיות כדי להתאים אותן לצרכים בתעשיית ההייטק ואף שילב אותן בעבודה בווסטרן דיגיטל. בנוסף, היה שותף לתהליך שנעשה מול הרבנים כדי לקבל את תמיכתם; בר אור גם יזם את "אליפות הסייבר" של משרד החינוך, תחרות במתמטיקה, תכנות ורובוטיקה שבה משתתפים, על פי משרד החינוך, כ-350 אלף תלמידים; הוא משמש כיו"ר ועדת החינוך של IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות) ועוד.

חברת ווסטרן דיגיטל היא מפתחת של שבבי זיכרון פלאש (Flash) ויצרנית של מוצרי דיסק קשיח, המשמשים כלי לאחסון של מידע דיגיטלי במגוון מערכות - ממחשבים אישיים, USB, התקני מדיה ועד מרכזי מידע של ספקיות שירותי ענן. שווי החברה עומד על כ-10 מיליארד דולר לאחר שמנייתה נחתכה בכמעט חצי מתחילת השנה. לפי תחזיות האנליסטים, בשנת הכספים הנוכחית ההכנסות שלה יעמדו על 15.7 מיליארד דולר, ירידה של 6% לעומת השנה שעברה.