טלרד מזנקת ב-16%; זכתה בחוזים בהיקף של כ-185 מיליון שקל

בשבוע שעבר דיווחה טלרד כי סיימה את הרבעון השני ברווח תפעולי של 3.9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-500 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד

מוטי אלמליח / צילום: איל יצהר, גלובס
מוטי אלמליח / צילום: איל יצהר, גלובס

מניית טלרד נטוורקס קפצה היום בכ-16% במחזור גבוה בבורסה. החברה, הנמצאת בשליטת קרן פורטיסימו, דיווחה הבוקר כי מגלקום, חברת בת בבעלות מלאה שלה, זכתה בשני חוזים לביצוע פרויקטים של משרד הביטחון בהיקף כספי כולל המוערך בכ-185 מיליון שקל.

מגלקום עוסקת במתן פתרונות ושירותים אינטגרטיביים בתקשורת, מחשוב ומערכות ביטחון.

החוזה הראשון הינו למתן שירות וביצוע עבודות תשתית תקשורת עבור יחידות בצה"ל ובמערכת הביטחון למשך שנתיים, עם אופציה להאריך את ההתקשרות לשנה אחת או חלק ממנה. ההתקשרות אינה כוללת מסגרת כספית מחייבת כלשהי, אולם בהתאם לניסיון העבר של משרד הביטחון ההיקף הכספי המצטבר של ההזמנות הסתכם בכ-70 מיליון שקל בשנה, כלומר כ-140 מיליון שקל במהלך השנתיים של ההתקשרות.

החוזה השני הוא למתן שירות ולביצוע עבודות טכנולוגיות המשלבות התקנת מצלמות, מערכות ניהול וידיאו ופתרונות אנליטיקה מתקדמים, לתקופה של 3 שנים עם אופציה להארכה בשנה אחת נוספת. גם התקשרות זו אינה כוללת מסגרת כספית מחייבת כלשהי, והעבודות מכוח ההתקשרות יבוצעו על בסיס הזמנות שיוצאו מעת לעת על ידי משרד הביטחון. התקציב שהוגדר לפרויקט זה על ידי משרד הביטחון עומד על כ-45 מיליון שקל, עם אופציה להכפלתו.

טלרד נטוורקס  מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים עיקריים: תחום תשתיות תקשורת ו-IT; תחום מוצרים, פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת; ותחום של מיקור עסקי וניהול פרויקטים - אחרי שרכשה בחודש מאי אשתקד את חברת מרמנת.

כאמור, מניית טלרד הגיבה לדיווח בעלייה חדה והשלימה קפיצה של 148% מתחילת השנה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-152 מיליון שקל.

רווח תפעולי של 3.9 מיליון דולר ברבעון השני

בשבוע שעבר פרסמה טלרד, אותה מוביל המנכ"ל מוטי אלמליח, את תוצאותיה לרבעון השני של 2020 והציגה עלייה של 3.1% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-40.2 מיליון דולר. החברה סיימה את הרבעון ברווח תפעולי של 3.9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-500 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה טלרד מעבר לרווח נקי של כ-2.7 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע ירידה בהוצאות הקבועות וחסכון בהוצאות המשתנות כתוצאה מתוכנית התייעלות שבוצעה בחברה.

את החצי הראשון של השנה סיימה החברה עם צמיחה של כ-20% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2019, לכ-81 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם בכ-5.4 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-6.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ובשורה התחתונה הציגה טלרד רווח נקי של כ-4.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-8.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

טלרד הצטרפה לבורסה בתחילת יוני 2017, אז השלימה גיוס של כ-80 מיליון שקל בהנפקה ראשונית (IPO) של 24% ממניותיה, לפי שווי חברה של כ-340 מיליון שקל "אחרי הכסף". כחלק ממהלך ההנפקה מכרו פורטיסימו ובעלי מניות נוספים בחברה (דסק"ש והמנכ"ל לשעבר רן בוקשפן) 24% נוספים ממניות החברה תמורת סכום דומה (כ-80 מיליון שקל).