גנץ: יש למצוא את הדרך להפעלה מחודשת של אמברגו הנשק למול האיראנים

הנושא עלה בשיחה עם שר החוץ הבריטי על רקע הימנעות בריטניה בהצבעה על המשך אמברגו הנשק על איראן במועצת הביטחון • לפי הודעת לשכת גנץ, בפגישה דנו השניים על ההזדמנויות המדיניות החדשות שהביאה הנורמליזציה עם איחוד האמירויות

"ישראל לא תרפה ותמשיך לפעול בכל המישורים הדיפלומטיים, המרחביים והביטחוניים כדי למנוע את ההתפשטות והתוקפנות האיראנית", כך אמר שר הביטחון בני גנץ לשר החוץ הבריטי דומיניק ראב על רקע הימנעות בריטניה בהצבעה על המשך אמברגו הנשק על איראן במועצת הביטחון, הימנעות שמנעה את המשך האמברגו.

שר החוץ הבריטי דומיניק ראב בביקורו בישראל / צילום: MENAHEM KAHANA, Associated Press
 שר החוץ הבריטי דומיניק ראב בביקורו בישראל / צילום: MENAHEM KAHANA, Associated Press

גנץ נפגש הבוקר (ג') עם ראב, המבקר כעת בארץ, בהשתתפות השרה לעניינים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן, והדגיש בגישה כי יש למצוא את הדרך להפעלה מחודשת של אמברגו הנשק למול האיראנים, המערערים את היציבות האזורית וממשיכים לפתח את תוכנית הגרעין.

לפי הודעת לשכת גנץ, בפגישה דנו השניים על ההזדמנויות המדיניות החדשות שהביאה הנורמליזציה עם איחוד האמירויות והרצון ההדדי למנפה לטובת הישגים מדיניים שמשקפים את האינטרסים שחולקות ישראל ובריטניה. שר הביטחון הביע את רצונו לקדם יחסים עם שותפים אפשריים נוספים ברחבי המזרח התיכון שיתרמו לשגשוג באזור, וציין כי הוא קורא לפלסטינים לחדש את התיאום הביטחוני והמשא ומתן, אחרת יישארו מאחור.