פייסבוק: מערכת ההפעלה החדשה של האייפון תפריע לפרסום לקהלי יעד ממוקדים

לטענת פייסבוק הגדרות הפרטיות של מערכת ההפעלה החדשה של אפל iOS14, מונעת ממנה להציג פרסומות לקהלי יעד ממוקדים באפליקציות אחרות • פייסבוק טוענת כי השינוי יפגע במפתחים ושתהיה לו השפעה משמעותית על האקו-סיסטם שלהם

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press

לפי פייסבוק עדכון הגדרות הפרטיות האחרון שערכה אפל במערכת ההפעלה החדשה שלה תפגע ביכולת של הרשת החברתית לפנות לקהלי יעד פרסומיים (לטרגט), כאשר הם משתמשים באפליקציות אחרות.

לפי ההודעה של פייסבוק מהיום (ד'), שנועדה ליידע מפתחי אפליקציות, השינוי ישפיע על המפרסמים של החברה שפונים אל קהלי היעד שלהם דרך פייסבוק מחוץ לאפליקציה.

השינוי של אפל ישפיע על מערכת ההפעלה החדשה של אפל iOS14 שהושקה בגרסת הבטא שלה השבוע.

ההודעה היא צעד נוסף במאבק בין שתי ענקיות הטכנולוגיה בעלות המודל העסקי השונה. אפל ביקרה כבר בעבר את המודל העסקי בפרסום של פייסבוק.

אף שפייסבוק לא מגלה את הנתונים על הפרסום שהיא מבצעת מחוץ לאפליקציה, אנליסטים מניחים שמדובר בהכנסות של מיליארדים. פייסבוק כבר הודיעה בעבר כי הכנסותיה ממפתחים וממפעלי אפליקציות הגיעו מ-2018 ל-1.5 מיליארד דולר.

"היכולת שלנו לפרסם לקהלי יעד מובחנים במערכת iOS14 הוגבלה. כתוצאה מכך משתמשי iOS14 לא יראו את הפרסומות הנ"ל, בזמן שמשתמשים אחרים כן יראו אותן", כתבה החברה. "למרות מאמצי החברה להתאים את המערכת שלה לשינוי, זה נראה כי ההגעה לקהלי יעד ספציפיים למשתמשי iOS14 לא תהיה מספקת שזה לא יהיה הגיוני להציע את השירות בעתיד".

לטענת פייסבוק השינוי יפגע בהכנסות המפתחים בזמן שהעסקים שלהם גם ככה בקשיים, והוסיפה כי המצב עוד לא לגמרי ברור מכיוון שאפל עדיין פרסמה הוראות ברורות בנושא.

פייסבוק ציינה כי לשינויים האחרונים של אפל צפויה להיות משמעות מרחיקת לכת על האקו-סיסטם של המפתחים.