טיולים | פיצ'ר

הפוסיקט מבפנים: סיור מעורר מחשבה מאחורי הקלעים של מועדון החשפנות המושמץ

בחבילה של עידוד התיירות בתל אביב, יש דילים למלונות וגם כמה סיורים ממש מעניינים • מומלץ לימים אלה של הפגנות נגד אלימות וחפצון של נשים ונערות

הנעליים של החשפניות במועדון ה"פוסיקט". אחת התחנות בסיור שלוקח אל מאחורי הקלעים  / צילום: דני ג'ייקוב
הנעליים של החשפניות במועדון ה"פוסיקט". אחת התחנות בסיור שלוקח אל מאחורי הקלעים / צילום: דני ג'ייקוב

במסגרת הקמפיינים לעידוד תיירות פנים, גם עיריית תל אביב-יפו נחלצת לטובת תיירניה, ויחד עם התאחדות המלונות בעיר בנתה חבילה שבמסגרתה מציעים בתי מלון בעיר מחירים מוזלים - מ-400 שקל ללילה עד סוף ספטמבר, לצד הטבות במוזיאונים ובבתי עסק וגם הטבות חינמיות, כמו שימוש באופני תל-אופן, בכיסא ובשמשייה בחוף וגם בסיורים ברחבי העיר.

כאן אנחנו נכנסים לתמונה, ומפנים את תשומת הלב לשורה של סיורים מעניינים, שגם תל אביבים יכולים לגלות דרכם פנים לא מוכרות בעירם. כך למשל סיור בשכונת התקווה, סיור בנווה שאנן בעקבות חנוך לוין או סיור יצירתי לגדולים ולקטנים בפארק החורשות, שתחילתו בסדנת תיפוף על דליים, צינורות, מקלות מטאטא ועוד, המשכו בשילוב של סיפורים היסטוריים ותכנון עירוני מודרני וסופו קיימות ואיכות הסביבה.

לבני 16 ומעלה מומלץ מאוד - במיוחד בימים אלה של הפגנות נגד אלימות וחפצון של נשים ונערות - להשתתף בסיור האודיו "פני אדם" שיצרה האמנית עלית קרייז בשיתוף הרשות לחוסן ושוויון חברתי, ומוביל את הקהל בסיור אוזניות מוקלט ומתוזמן מאחורי הקלעים של מועדון החשפנות ה"פוסיקט", שנסגר והפך לסמל.

מוזר ככל שזה עשוי להישמע, הסיור מכבד נשים (וגברים), אינו שיפוטי ולגמרי לא פורנוגרפי. הוא מתאים גם לקהל דתי, שכן אין בו תמונות "קשות" והוא מתבצע בהפרדה בין נשים ולגברים. אלה ואלה זוכים לסיורים שונים, מסבירה היוצרת, שכן נשים וגברים צריכים לעמוד בפני שאלות אחרות ביחס לנושא. וזה אינו סקס, מבהירה קרייז, אלא בחירה ונקיטת עמדה.

הסיור נע בחללים השונים של המבנה המוזר למדי, שבו בדומה ל"עליסה בארץ המראה" יש שפע של דלתות, כניסות, יציאות, מעברים וגרמי מדרגות, הלוקחים את המבקרים פיזית ומטאפורית מתחנה לתחנה, יותר ויותר למטה, פיזית ורגשית.

הסיורים נערכים לפי הנחיות משרד הבריאות וחובה להירשם מראש. הרשמה לסיורים באתר: www.visit-tlv.co.il