חברת הקנאביס והפטריות קנבוטק הגישה תשקיף: מבקשת לגייס מהציבור 20 מיליון שקל ללא מסחר במניה

זוהי הפעם הראשונה שחברת סטארט-אפ נוקטת מהלך גיוס ייחודי מסוג זה - ששימש בעבר שותפויות נדל"ן בחו"ל כמו קרן הגשמה, אינטו ואחרות

חממה לגידול קנאביס/ צילום: shutterstock א.ס.פ.קריאייטיב
חממה לגידול קנאביס/ צילום: shutterstock א.ס.פ.קריאייטיב

חברת קנבוטק, העוסקת בפיתוח קנאביס רפואי בשילוב עם פטריות מרפא, הגישה תשקיף לרשות ני"ע לגיוס הון במכשיר חדש: הצעה לציבור על פי כללי רשות ני"ע, אך ללא מסחר במניה לאחר גיוס ההון.

החברה תפעל לגייס כ-20 מיליון שקל (ברוטו). התמחור יהיה דיפרנציאלי, כך שבעלי מניות קיימים ומשקיעים בסכומים של מעל 100 אלף שקל יקבלו מחיר עדיף, גם לחברי קבוצת הפייסבוק תהיה הטבה כלשהי ואילו מחיר נוסף יוצע לכלל הציבור. המכרז יתקיים לאורך 45 ימים, או עד שיתקבלו הזמנות של 20 מיליון שקל. 

בשנה האחרונה גייסה קנבוטק כ-7.5 מיליון שקל, עיקרם במימון המונים באמצעות פלטפורמת פאנד-איט (Fundit), שנקב בשווי חברה של 57 מיליון שקל. בעלי השליטה בחברה הם אלחנן שקד (יו"ר ומנכ"ל), שראל חן טוב, דוברוסלב מלמד ויואב רוטלר (סמנכ"ל הכספים שהינו בן זוגה של בתו של שקד).

מהלך הגיוס של קנבוטק ייחודי, וננקט לראשונה על-ידי חברת סטארט-אפ. מהלך זה שימש בעבר שותפויות נדל"ן בחו"ל כמו קרן הגשמה, אינטו ואחרות. כולן יוצגו במהלך על-ידי משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, המוביל כעת גם את הגיוס הנוכחי.

לקנבוטק שלושה אפיקי פעילות עיקריים. הראשון הוא שיווק של מוצרים מבוססי CBD (החומר הפעיל הלא "ממסטל" שבקנאביס) בשילוב עם פטריות מרפא (לא פטריות הזיה). קנבוטק מקווה להשיק את המוצרים האלה בבריטניה במהלך הרבעון האחרון של 2020, ובמדינות נוספות באירופה במהלך 2021. השיווק מבוצע באמצעות מפיץ מקומי בבריטניה, וייצור המוצרים על-ידי קבלן משנה מחוץ לישראל.

סוג המוצרים השני הוא מוצרי קנאביס רפואי בשילוב פטריות מרפא, אשר כוללים גם את הרכיבים הפעילים הנוספים של הקנאביס. בניגוד למוצרי ה-CBD, שאותם אפשר לשווק באופן חופשי בחלק ממדינות אירופה, מוצרים אלה חייבים באישורים הייחודיים לקנאביס רפואי, ובנוסף, אי אפשר עדיין לייצא אותם מישראל. החברה מעריכה כי תוכל להתחיל בשיווק שלהם בישראל ב-2021 ובאירופה ב-2022.

קנבוטק אינה מתכוונת לגדל את המוצרים בחווה משלה, אך מתכוונת לפתח זני קנאביס משלה, להנחות את המגדלים בגידול ואחר כך לקחת על עצמה את האחריות לייצור הפורמולציה המשלבת את הקנאביס עם הפטריות.

סוג המוצרים השלישי הוא שילובים בין רכיבים מפטריות ורכיבים מצמח הקנאביס, אשר יפותחו יחד כתרופה במסלול רישום של תרופה, מול הרשויות לאישור תרופות, ה-EMA באירופה וה-FDA בארה"ב. התרכובות מפותחות בעזרתו של פרופ' פואד פארס, שהיה מממציאי הטכנולוגיה של חברת פרולור, שנמכרה לחברת אופקו האמריקאית ב-480 מיליון דולר, ועל בסיס מחקרים של פרופ' סולומון ווסר, חוקר פטריות ותיק מאוניברסיטת חיפה.

למוצרים תתלווה גם אפליקציה להתאמה אישית של הטיפול ולמעקב, שפותחה בשיתוף פעולה עם חברת Biobeat, אשר פיתחה מכשירי ניטור לבישים לסממנים רפואיים. קנבוטק התקשרה גם עם חברת Binah.ai, שפיתחה טכנולוגיה לקריאת סמנים רפואיים דרך הטלפון הסלולרי, לפיתוח משותף של אפליקציית איכות חיים שתשלב המלצות לטיפול באמצעות מוצריה של קנבוטק.

תמורת ההנפקה, מציינת קנבוטק בתשקיף, תשמש את החברה למימון הוצאות ההנפקה  (כ-2 מיליון שקל), לרבות הוצאות שיווק ופרסום. התמורה נטו (כ-18 מיליון שקל) תשמש בעיקר למימון ולהרחבה של פעילותה העסקית השוטפת של החברה. עבור פיתוח מוצרים רפואיים מבוססי קנאביס רפואי ותוספי תזונה מבוססי פטריות בכוונתה לייעד כ-2.5 מיליון שקל; עבור מימון והרחבת פעילות החברה בתחום פיתוח מוצרי בריאות מבוססי CBD ופטריות מרפא לשוק הבריטי, בכוונתה לייעד כ-1 מיליון שקל; עבור מימון והרחבת פעילות החברה בתחום פיתוח תרופות בוטניות, בכוונתה לייעד כ-750 אלף שקל.

בנוסף מתכוונת קנבוטק לפרוע יתרת הלוואות בעלים של 104 אלף שקל ולשלם מענקים כספיים למייסדים, בסך כולל של 700 אלף שקל.