היציאה לא באופק: חסידי ברסלב נתקעו בכניסה לאוקראינה

"גלובס" שוחח עם צביקי, חסיד ברסלב שטיסתו נחתה לפנות בוקר בשדה התעופה באודסה ותקוע שם, ואינו יכול להיכנס למדינה

ישראלים באומן, אוקראינה / צילום: Valentyn Ogirenko, רויטרס
ישראלים באומן, אוקראינה / צילום: Valentyn Ogirenko, רויטרס

אחרי שנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר אתמול (ד') כי החלטתו לחסום חסידי ברסלב מכניסה לאוקראינה נעשתה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מספר חסידים שנחתו היום (ה') בעיר אודסה, נתקעו בשדה התעופה ולא אושרה כניסתם.

היום ממריאות מנתב"ג 6 טיסות של חברת התעופה יוקריין איירליינס, רובן לקייב. מטוסים אלה הגיעו לישראלים כמעט ריקים מנוסעים והם מתמלאים בנוסעים הישראלים שיוצאים מתל אביב. החברה תגברה את לוח הטיסות המקורי שלה ושילשה את הכמות (מ-2 ל6 טיסות). התחשיב של הנוסעים הוא להיכנס לבידוד של 14 ימים באוקראינה ולסיים את הבידוד בכדי להגיע לקברו של רבי נחמן מאומן עוד לפני ראש השנה. כ-70 נוסעים מעוכבים עוד לפני ההמראה בנתב"ג אחרי ש-6 נוסעים נוספים לא הורשו לעלות על טיסת הבוקר לקייב.

"גלובס" שוחח עם צביקי, חסיד ברסלב שטיסתו נחתה לפנות בוקר בשדה התעופה באודסה ותקוע שם, ואינו יכול להיכנס למדינה. לדבריו, הוא נמצא שם במשך 9 שעות ועדיין לא ברור איך יצא משם ו/או יטוס חזרה.

בימים האחרונים התגלו פערים בין הצהרות שניתנו בתוך ישראל, על ידי נתניהו, לפיהן הוא לא ביקש למנוע מחסידי ברסלב להגיע לאומן בראש השנה, לבין הנשיא האוקראיני לפיו הוא פעל אחרי בקשה של נתניהו.

"לפי בקשתו של ראש הממשלה, התקבלה החלטה להגביל באופן משמעותי את הגעת חסידים ישראלים לאומן לחגיגות ראש השנה", נאמר בהודעה רשמית, כך התפרסם בסוכנות הידיעות "רויטרס".

על פי הודעת לשכת זלנסקי, תיאסר לחלוטין כניסת אזרחים זרים ממדינות אדומות, כלומר גם ממדינת ישראל המוגדרת כאדומה. "העולם חווה עלייה בתחלואה בקורונה. ממשלת אוקראינה חותמת על תקנות שיאסרו כניסה לאוקראינה של אזרחים זרים המגיעים ממדינות אדומות - למשך 30 יום".

עם זאת, מלשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן. כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו לא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות".