אפל חסמה את חשבון המפתחים של Epic, החברה שמאחורי פורטנייט

Epic לא יכולה להעלות משחקים חדשים או לעדכון משחקים קיימים, כמו פורטנייט, בחנות האפליקציות של אפל

פורטנייט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
פורטנייט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אפל הודיעה אמש כי היא משהה את חשבון המפתחים של Epic Games מחנות האפליקציות שלה. Epic Games עומדת מאחורי משחק הרשת הפופולרי פורטנייט. 

המשמעות היא ש-Epic לא יכולה להעלות משחקים חדשים או לעדכון משחקים קיימים, כמו פורטנייט, בחנות האפליקציות של אפל. לקוחות שהמשחק מותקן על מכשיר הסלולר שלהם יכולים להמשיך לשחק בו, אך הם לא יקבלו עדכונים חדשים. בנוסף, השחקנים לא יכולים לבצע רכישות במשחק או לשחק בעונה החדשה של פורטנייט, שהושקה לאחרונה. 

המאבק בין אפל ו-Epic Games החל כש-Epic הכריזה כי שחקנים שמשחקים בפורטנייט בסמארטפון ייהנו מהנחה של 20% על כל הקניות במשחק - כל עוד הם משלמים ישירות לה ולא לאפל. כך היא בעצם עקפה את עמלת ה-30% שענקית הטק לוקחת מכל רכישה. בתגובה אפל הורידה את אפליקציית פורטנייט מחנות האפליקציות שלה ואילו Epic הגישה נגדה תביעהאפל הצהירה ש-Epic צריכה לעדכן את פורטנייט בהתאם לתנאי השימוש בחנות האפליקציות בתוך 14 יום, אחרת היא תשהה את חשבון המפתחים שלה. 

"אנחנו מאוכזבים מכך שהיינו צריכים לסגור את החשבון של Epic Games. עבדנו עם הצוות של Epic Games במשך שנים רבות במהלך ההפצות וההשקות שלהם", נמסר מאפל. "בית המשפט המליץ ש-Epic תציית להנחיות של חנות האפליקציות בזמן שהוא בוחן את המקרה - הנחיות שהיא פעלה לפיהן בעשור אחרון, עד שיצרה את המצב הזה. Epic סירבה. במקום זאת, היא מפרסמת עדכונים של פורטנייט שמפירים שוב ושוב את תנאי השימוש של חנות האפליקציות. זה לא הוגן כלפי שאר המפתחים וזה מציב את הלקוחות באמצע המאבק שלה. אנחנו מקווים שנוכל לעבוד שוב בעתיד, אך לצערנו זה לא אפשרי כעת". 

דובר מטעם Epic Games הפנה את "CNBC" להצהרה שהתפרסמה בבלוג החברה בעקבות הודעת אפל. בהצהרה נכתב כי "אפל מבקשת ש-Epic תחזיר את פורטנייט לשימוש בלעדי במערכת התשלומים של אפל. ההצעה שלה היא הזמנה לכך ש-Epic תחבור לאפל בשמירה על המנופול שלה בתשלומים, תוך דיכוי התחרות בשוק החופשי וניפוח המחירים. מתוך עיקרון, אנחנו לא נשתתף במהלך זה".