ברקת קרא לשר האוצר להתפטר; כ"ץ: "ראש העיר הכושל בירושלים"

סיבוב נוסף בקרבות בין שר האוצר ישראל כ"ץ למי שהיה מועמד הליכוד לתפקיד במקור,  ניר ברקת • אחרי פוסט נוקב של ברקת, בו קרא לפיטוריו של כ"ץ, שר האוצר לא נשאר חייב

שר האוצר, ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר האוצר, ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

סיבוב נוסף בקרבות בין שר האוצר ישראל כ"ץ לבין חבר הכנסת ניר ברקת, מי שהיה מועמד לתפקיד במהלך הבחירות האחרונות. ברקת ביקר לא אחת את המדיניות הכלכלית שמוביל כ"ץ, שמצדו לא נשאר חייב.

הבוקר בתוכנית הרדיו קלמן ליברמן ב"כאן רשת ב", התראיין שר האוצר ותקף: "אדם שכל עיסוקו רק בלתקוף כי אין לו עיסוק אחר. ניר ברקת היה ראש העיר הכושל ביותר בירושלים. הוא הפך את עיר הבירה להיות הענייה ביותר במדינה והננטשת ביותר. בעניין הזה אדם חייב לא להתעסק בכל עיסוק כלכלי", אמר כ"ץ והוסיף, "כל סיפור ההייטק וההשקעות וההון המשפחתי שלו - אין לו משמעות. הרקורד של אדם נבדק בעשייה הציבורית. הוא בעשר שנים נכשל כישלון חרוץ בזה שהפך את ירושלים לעיר הכי ענייה". עוד הוסיף שר האוצר כי "בליכוד לא אוהבים חתרנות. לדעתי מצבו (הפוליטי) יחמיר בפעם הבאה".

לאחר מכן ברקת עלה לתוכנית, הגיב לדברים וקרא לכ"ץ להתפטר. ברקת הוסיף כי אם כ"ץ ימשיך להוביל את המדיניות הכלכלית זה עלול לעלות לליכוד בשלטון. "כולנו יודעים שזה כישלון אחד גדול. לאוצר צריך מישהו עם ניסיון והבנה כלכלית. זה גדול עליו בכמה מידות", אמר ברקת, ולאחר מכן פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו שבו נכתב כך: "אין אחד במדינה שלא יודע שהאוצר נכשל בטיפול במשבר הכלכלי. כל יום שעובר וישראל כ"ץ ממשיך בתפקידו כשר אוצר, הוא סכנה לכלכלת ישראל, לפרנסה של כמעט מיליון איש וסכנה לשלטון הליכוד והימין. חייבים שינוי כיוון ודרך אחרת ולכן כ"ץ חייב להתפטר עכשיו".