פחות משבועיים לאחר השלמת הסדר החוב: רילייטד בוחנת הנפקת אג"ח חדשות

מדוחותיה של חברת הנדל"ן הזרה עולה כי אחת האפשרויות המרכזיות לפירעון החוב למחזיקי אג"ח א' תהיה באמצעות גיוס האג"ח החדשות

סטיבן רוס, בעלי רילייטד / צילום: אתר החברה
סטיבן רוס, בעלי רילייטד / צילום: אתר החברה

פחות משבועיים לאחר השלמת הסדר החוב שלה עם מחזיקי איגרות החוב מסדרה א', ובחברת הנדל"ן הזרה רילייטד פורטפוליו מסחרי כבר בוחנים הנפקה לציבור של אג"ח  חדשה (סדרה ב'). מדוחותיה הכספיים של החברה לסיכום הרבעון השני של 2020 עולה כי אחת האפשרויות המרכזיות לפירעון החוב למחזיקי אג"ח א' תהיה באמצעות גיוס אג"ח חדשות.

בדוחות מציינת רילייטד כי "בכוונת החברה למחזר את איגרות החוב (סדרה א') ביום 30 בספטמבר 2021 או לפני כן, באמצעות גיוס חוב בשוק ההון הישראלי או באמצעות חלופות מימון פוטנציאליות אחרות, כגון מימון מחדש ברמת הנכס, מכירת נכסים בודדים או קבלת מימון מסוג מזנין, שינצלו את ההון המשמעותי של החברה בסך של 387 מיליון דולר נכון ליום 30 ביוני 2020". עם זאת, מדגישה רילייטד כי תוכניותיה הן דינמיות, והיא עשויה להתאימן בתגובה לשינויים בתנאי השוק, לרבות תנאי השוק שהושפעו ממגפת הקורונה.

רילייטד הייתה אמורה לפרוע בחודש הבא את מלוא קרן החוב למחזיקי האג"ח שלה בסכום של 678 מיליון שקל (כ-200 מיליון דולר) למחזיקי האג"ח שלה מסדרה א'. במסגרת הסדר החוב, נקבע כי ב-6 בספטמבר יתבצע פדיון מוקדם של 74.5 מיליון דולר מתוך קרן האג"ח, בעוד שיתרת הקרן תידחה ל-30 בספטמבר 2021, ונוסף על כך, תועלה הריבית על האג"ח ל-7%.

כמו כן, התחייב בעל השליטה, המיליארדר האמריקאי סטיבן רוס, כי במקרה שב-30 בספטמבר 2021 לא יהיו לחברה מספיק מזומנים לפירעון יתרת קרן האג"ח, הוא ירכוש ממנה נכסים בתמורה לסכום של לפחות 327 מיליון דולר. עם זאת, כעת מתברר כי אפשרות מרכזית להשגת מימון לפירעון סדרת האג"ח הקיימת, תהיה דווקא הנפקה של סדרת אג"ח חדשה.

הפסד של 71 מליון דולר במחצית השנה 

רילייטד עוסקת בנדל"ן מניב בארה"ב, הן בתחום הנכסים המסחריים והן בתחום הדירות להשכרה. לאחר הפירעון המתוכנן בשבוע הבא, עומדת יתרת קרן האג"ח של רילייטד על 424 מיליון שקל (126 מיליון דולר), כאשר האג"ח נסחרת לפי תשואה שנתית לפדיון של 7.4%.

מדוחות החברה עולה עוד כי ברבעון השני של 2020 היא רשמה הפסד של 22.5 מיליון דולר לבעלי המניות, שהשלים הפסד של 71.1 מיליון דולר לבעלי המניות במחצית הראשונה של השנה. הפסדים אלה כיווצו את ההון העצמי של רילייטד ב-15% בתוך כחצי שנה, מ-456.9 מיליון דולר בסוף דצמבר 2019 ל-386.9 מיליון דולר בסוף יוני 2020.

להפסד ברבעון השני גרם בעיקר שיערוך שלילי של 47 מיליון דולר בערך הנדל"ן להשקעה של חברות כלולות של רילייטד. במחצית הראשונה כולה רשמו החברות הכלולות שיערוך שלילי של 64.5 מיליון דולר בערך הנדל"ן שבבעלותן.

נוסף על כך, רשמה רילייטד עצמה במחצית הראשונה הפסד של 82 מיליון דולר משיערוך שלילי של נדל"ן להשקעה על רקע התפרצות הקורונה, אבל שיערוך זה נרשם במלואו ברבעון הראשון. ברבעון השני נפגעו תוצאות החברה גם מירידה בתשלומי שכר הדירה, בשל התפרצות המגפה. 

כך למשל, הכנסות החברה מדמי שכירות ירדו ברבעון השני ב-8% ל-22.5 מיליון דולר, ואילו תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התכווץ ב-13% ל-15 מיליון דולר. ה-NOI (רווח השכרת נכסים והפעלתם) התכווץ ברבעון ב-16% ל-21.5 מיליון דולר, בעוד ה-FFO (רווח נקי בניכוי סעיפים חד-פעמיים) צנח ב-45% ל-4.5 מיליון דולר.