אמזון | פיצ'ר

אמזון משיקה את האלו, צמיד הבריאות שיכול לדעת איך אתם מרגישים

הצמידים של אמזון מסוגלים לעקוב אחר מצבם הבריאותי של משתמשים כמו דופק, פעילות, שינה אבל היא גם בודקת מידע על המצב הרגשי • זהו המוצר הראשון של אמזון בתחום

אמזון/ צילום:   Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
אמזון/ צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

אמזון שועטת לכיוון הטכנולוגיה הלבישה עם צמיד הבריאות החדש שלה, אמזון האלו (Halo). כמו צמידים אחרים שנועדו לעקוב אחרי מצבם הבריאותי של משתמשים, האלו מסוגל לאסוף נתונים בריאותיים כמו דופק, פעילות, ושינה, אבל גם מידע על מצב רגשי.

האלו כולל חיישנים המנתחים את קצב הנשימה והדופק, כדי להפיק נתונים כמו לחץ דם, מאמץ ופעילות גופנית, ונתונים על איכות השינה. בנוסף, לפי אמזון, לצמיד ישנם חיישנים הזהים ומנתחים קול ומסוגלים להצביע על מצב רגשי לפי טון הדיבור ורמת האנרגיה שמובעת בו. הוא מתחבר לאפליקציה מתאימה לטלפון החכם, שבה נאגרים הנתונים מהצמיד, מנותחים ומעובדים למסקנות על מצבה של המשתמשת.

זהו המוצר הראשון של אמזון בתחום הבריאות והמשמעותי שלה בעולמות הטכנולוגיה הלבישה. בשנה שעברה גוגל הודיע שתרכוש את יצרנית שעוני הספורט וצמידי הבריאות, פיטביט, תמורת 2.1 מיליארד דולר. הצמיד של אמזון יעלה כ-100 דולר ו-4 דולר נוספים בחודש עבור דמי מנוי לאפליקציה, לעומת 70 דולר עבור צמיד פיטביט. מוצר משמעותי אחר בתחום הוא השעון החכם של אפל, שעלותו עומדת על כ-400 דולר.