הראל עברה לרווח מתחילת שנה בשל רבעון שני חזק

הרווח הכולל גדל ברבעון השני בכ-47% ל-560 מיליון שקל כשבמחצית הראשונה הרוויחה החברה 5 מיליון שקל • המנכ"ל מישל סיבוני: "דווקא בתקופה מאתגרת זו, הצגנו צמיחה בתחומי הבריאות והביטוח הכללי ואני בטוח שמגמה זו תימשך"

מישל סיבוני, מנכ''ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים / צילום: "פלאש 90".
מישל סיבוני, מנכ''ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים / צילום: "פלאש 90".

קבוצת הביטוח הראל, שבניהולו של מישל סיבוני ושבשליטת משפחת המבורגר, סימה רבעון שני חזק ב-2020, עם רווח כולל של כ-560 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-47%. מדובר ברווח השני בגובהו בענף, ושסייע לה להציג רווח של 5 מיליון שקל בסיכום המחצית, שלמרות צניחה של 99.3% מהמחצית המקבילה אשתקד עדיין ממצב אותה טוב יותר מרוב מתחרותיה שעדיין הפסדיות מתחילת השנה.

התוצאות של הראל הושפעו בחדות ממשבר הקורונה ומהקורה בשוקי ההון, כשהחברה ממשיכה להציג את הפרמיות ודמי הגמולים הגבוהים בענף כולו, דבר שמדגיש את הצמיחה האדירה שהיא חווה זה שנים, וצפויה להמשיך ולהציג. כך, ברבעון השני קיבלה החברה לניהולה פרמיות ודמי גמולים בהיקף של 6.8 מיליארד שקל, שמהווים קיטון של כ-8.3% ביחס לרבעון המקביל וזאת בשל ההרעה במצב המשק והתעסוקה. במחצית כולה רשמה החברה פרמיות ודמי גמולים של 14.5 מיליארד שקל, המהווים קיטון של 2% ביחס למחצית המקבילה.

לדברי המנכ"ל סיבוני, "תוצאות הרבעון הנוכחי משקפות את איתנותה הפיננסית של קבוצת הראל ואת היותה חברת הביטוח המובילה בישראל הן מבחינת שווי שוק, הן מבחינת היקפי הפרמיות והן מבחינת ההון העצמי" עוד הוא מסר כי "דווקא בתקופה מאתגרת זו, הצגנו צמיחה בתחומי הבריאות והביטוח הכללי ואני בטוח שמגמה זו תימשך".

בחינת הדוחות של הראל השקעות  מלמדת כי בצל השיפור הניכר בהכנסות מהשקעות, כפועל יוצא לעליות שנרשמו בשוקי ההון מסוף הרבעון הראשון, ובשל התנודות בעתודות בעקבות צעדים רגולטוריים ושינויים בריבית חסרת סיכון השנה ובשנה שעברה, רשמה החברה שיפור ניכר ברווח לפני מס ממגזר הבריאות והסיעוד - גידול של כ-450% ברווח הכולל במגזר זה, לסך של כ-260 מיליון שקל ברבעון השני, כאשר מגזר החיסכון לטווח ארוך עבר לרווח שעמד ברבעון האחרון על 227 מיליון שקל. בביטוח הכללי רשמה החברה קיטון ברווח הכולל לפני מס, שהסתכם בכ-153 מיליון שקל ברבעון השני.

עוד נציין כי הראל פיננסים שבניהול טל קדם סיכם את הרבעון השני עם קיטון ניכר ברווח הכולל לפני מס לסך של כ-3 מיליון שקל, לעומת רווח כולל לפני מס של כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בצל קיטון לא מהותי בהכנסות, שהסתכמו ברבעון השני השנה בכ-48 מיליון שקל. במחצית הראשונה הניב מגזר שוק ההון והשירותים הפיננסים רווח לפני מס של כ-19 מיליון שקל, לעומת רווח כולל לפני מס של כ- 14 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, גידול של כ-36%. ההכנסות במגזר שוק ההון והשירותים הפיננסים גדלו במחצית הראשונה של 2020 בכ-18% ל-114 מיליון שקל. עוד נציין כי נכון לסוף אוגוסט השנה היקף הנכסים המנוהלים בהראל פיננסים עומד על סך של כ-53 מיליארד שקל.