ויליפוד | בלעדי

הפניקס, מיטב דש ומורי ארקין רוכשים כ-5% מיבואנית המזון וילי פוד

שלושת הרוכשים סיכמו עם החברה שבשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר על הקצאת המניות בדיסקאונט של כ-5% על מחיר המניה בשוק בבוקר ובתמורה לסך כולל של כ-43 מיליון שקל • הרוכשים יקבלו אופציות להיקף דומה של מניות במחיר מימוש של 11% מעל מחיר העסקה הנוכחי

 

 

צביקה ויוסי ויליגר מכניסים כשותפים לקבוצת וילי פוד  את קבוצת הפניקס , מיטב דש  ומורי ארקין. חברת וילי פוד אינטרנשיונל שנסחרת בת"א ובניו יורק הודיעה היום כי קיבלה התחייבויות לביצוע השקעה בחברה שבגינה תבצע הקצאה פרטית של 650 אלף מניות החברה ועוד 650 אלף אופציות נוספות למניות החברה לגופים ישראלים מוסדיים ומסווגים. תמורת ההנפקה הינה 42.9 מיליון שקל. העסקה נעשתה לפי שווי מניה שמשקף דיסקאונט של כ-5.3% היום בבוקר, בתחילת יום המסחר.

ל"גלובס" נודע כי המשקיעים המסווגים הם מורי ארקין, שנמנה על המשקיעים הפרטיים הגדולים בישראל ושאת חברת ההחזקות שלו מנהל בנו ניר ארקין, וקבוצות הפיננסים הפניקס ומיטב דש שנמנות על צמרת גופי החיסכון לטווח ארוך ולטווח קצר בישראל.

במסגרת ההקצאה רכשו שלושת הגופים 650 אלף מניות לפי מחיר של 66 שקל למניה כשהם קיבלו עוד 650 אלף אופציות למניות החברה למימוש בתוך שנה ולפי מחיר מימוש של 73 שקל למניה.

מחיר המימוש של האופציה גבוה בכ-10.6% מהמחיר שבו רוכשים ארקין, הפניקס ומיטב דש את המניות כאמור. עם השלמת השלב הראשון של העסקה רוכשים שלושת הגופים הללו קצת פחות מ-5% ממניות חברת יבוא המזון (לא כולל האופציות).

אחת מספקיות המזון הגדולות בישראל

קבוצת וילי פוד נסחרת לפי שווי חברה של כ-920 מיליון שקל והיא עוסקת ביבוא ושיווק מוצרי מזון. ויליפוד אינטרנשיונל היא חברה בת של ויליפוד השקעות. מדובר באחת מספקיות המזון הגדולות בישראל.

האחים מחזיקים כיום באמצעות חברת BSD ב-61.9% מוילי פוד השקעות, שהיא החברה האם של וילי פוד אינטרנשיונל. כמו כן, צביקה ויליגר מחזיק בעוד 0.7% ממניות החברה האם ישירות, כאשר קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים מחזיקה כיום כ-15.65% ממניות וילי פוד השקעות. האחים ויליגר מחזיקים ב-73.5% ממניות וילי פוד אינטרנשיונל ישירות ובעקיפין דרך וילי פוד השקעות.

את המחצית הראשונה של 2020 סכמה ויליפוד עם מכירות כוללות של 233 מיליון שקל - צמיחה של כ-18% לעומת המחצית הראשונה ב-2019, ועם רווח נקי של כ-16 מיליון שקל - גידול של כ-40% לעומת המחצית המקבילה אשתקד.

השלמת ההקצאה הפרטית כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים מסוימים, הצפויים להתקבל במהלך החודש הקרוב.