מניית גלילאו טק קופצת ב-15%; תמזג לתוכה את ברייט הפועלת בתחום של "עיר חכמה"

במסגרת הרכישה תקצה גלילאו טק מניות שלה לבעלי המניות של ברייט באופן מדורג ומותנה, עד 13% מהון גלילאו טק ובשווי עולה של עד כ-50 מיליון שקל לגלילאו טק

עיר חכמה / צילום: shutterstock
עיר חכמה / צילום: shutterstock

מניית גלילאו טק  מזנקת היום בכ-15% במחזור גבוה, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות במסגרתו נקבע כי היא תמזג לתוכה את חברת ברייט אינובישיינס.

ברייט היא חברה פרטית העוסקת בפיתוח תשתיות טכנולוגיות חדשניות לניהול 'עיר חכמה' (smart city). הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת ניהול עיר באמצעות סביבה חכמה ומשותפת לאנשים, רכבים חכמים ומכשירים הפועלים במרחב העירוני, תוך התמקדות בחיסכון באנרגיה. 

בברייט הושקע עד היום סכום של כ-20 מיליון שקל ממשקיעים, ביניהם חברת החשמל, רשות החדשנות ומשקיעים פרטיים משבדיה ואוסטרליה.

במסגרת המיזוג, גלילאו טק תרכוש את ברייט באופן מדורג. בתחילה תמורת רכישת מלוא הון המניות והנכסים של ברייט, תקצה גלילאו טק 5% ממניותיה לבעלי המניות של ברייט. לאחר מכן תקצה כתבי אופציה לא סחירים הניתנים למימוש ל-5% מהון המניות של גלילאו טק (מהונה במועד ההקצאה) לפי מחיר מניה של 60 אגורות, ומימושם כפוף להגשת פטנט, תוך 12 חודש. כמו כן, יוקצו לבעלי המניות של ברייט, 3% מהון המניות של גלילאו טק (מהונה במועד ההקצאה) לפי מחיר מימוש של 2 שקלים למניית גלילאו טק, לתקופה של עד 12 חודש, המשקפים לה שווי של כ-50 מיליון שקל.

כאמור, מניית גלילאו רשמה היום עלייה חדה והגיעה למחיר של 70 אג'. שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-15 מיליון שקל.

עוד במסגרת המזכר ברייט התחייבה לחתום על מזכר הבנות לזיכיון מותנה מחברה אמריקאית המפתחת טכנולוגיה לקישוריות ורשתות תקשורת רחבות סרט ומאובטחות באבטחת סייבר ייחודית לרכבים, להעברת תכנים ומפות דיגיטליות החיוניות להפעלת רכבים אוטונומיים ואחרים. במסגרת ההסכם, החברה האמריקאית תפעל בשיתוף ברייט להקמת פיילוט באירופה בהיקף של כ-20 מיליון שקל לקידום קישוריות מתקדמת לרכבים אוטונומיים באירופה והמזרח התיכון.

עד היום ביצעה ברייט התקנה של המערכת שלה רק בעיר אחת - חיפה. בנוסף, ברייט ערכה בשנת 2018 פיילוט בסינגפור, במסגרתו התקינה והפעילה בהצלחה את טכנולוגית העיר החכמה בקמפוס של חברת אבטחה מקומית גדולה. לחברה יש שיתופי פעולה עם חברות וגופים טכנולוגיים בארץ, בארה"ב, אירופה ובמזרח אסיה, לצורך המשך פיתוח הטכנולוגיה שלה.

שלומי טופז, בעל השליטה ומנכ"ל גלילאו טק, ציין היום כי "אנו רואים בכניסה לתחום התשתיות הטכנולוגיות לערים חכמות והרכבים האוטונומיים והחשמליים, שוק עם פוטנציאל משמעותי בישראל ובמיוחד בעולם. אין לי ספק שהשיתוף הפעולה עם ברייט ומנהליה, יהפוך את החברה למובילה עולמית בתחום עם פוטנציאל צמיחה מהיר מאוד".

גלילאו טק הוקמה למעשה במהלך 2018 , כשעד אז נסחרה גלילאו טק בבורסת תל אביב תחת השם וו.טי.פי (W.T.P) ופעלה בתחום מיחזור הפסולת. ביולי 2018 שונה שם החברה לשמה הנוכחי. וו.טי.פי נכנסה לבורסה ב-2014, וחודשים ספורים לאחר מכן דיווחה כי קו הייצור של המפעל שלה למיחזור פסולת במפרץ חיפה מוכן להפעלה מיידית. למרות זאת, החברה, שהייתה אז בשליטתו של אמיר ברמלי, התקשתה לייצר הכנסות משמעותיות וקרסה.

בעקבות ההליכים המשפטיים נגד ברמלי, הועברה השליטה בחברת וו.טי.פי לידי אבנר ארזי, אבל ב-2016 הוכרז ארזי כפושט רגל, לאחר שצבר חוב של יותר מ-30 מיליון שקל. באפריל 2016 נמכרה וו.טי.פי לצד שלישי ב-3 מיליון שקל, וב-2018 נרכשה השליטה בחברה על ידי עו"ד טופז, שתחת ניהולו התחילה החברה לפעול בתחום הפינטק.